خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تعاونی برج سعید:

حمایت از تولید داخلی رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۹۶

مدیرعامل شرکت تعاونی برج سعید گفت: پرداخت به موقع تسهیلات سرمایه در گردش توسط دولت نیمی از مشکلات این واحد تولیدی را حل کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، یکی از مفاهیم اقتصاد که تاکنون در عرصه نظر و عمل مشابه نداشته، اقتصاد مقاومتی بوده که در چند سال اخیر یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، بعنوان راهکار برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی کشور است.

رهبری با تأکید بر تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی بویژه در محیط های صنعتی، علمی و آموزشی به دنبال تبدیل آن به موضوعی فراگیر و رایج با عزم ملی برای پیاده سازی این مهم هستند.

در نتیجه با اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی باید کاری کرد که هم روند کلان رو به رشد اقتصادی کشور به مسیر خود ادامه دهد و هم آسیب پذیری اقتصادی کشور بر اثر تحریم های خارجی کاهش پیدا کند.

از جمله سیاست های کلی مرتبط با صنعت نفت، افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک می باشد.

مصرف انرژی در ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشته و از طرفی بهره وری ا نرژی در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار پائین است. در این مقاله سازوکارهای لازم برای غلبه بر چالش های کنونی صنعت نفت، گاز و انرژی به منظور نیل به اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

در همین راستا و ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت تعاونی برج سعید با مدیریت مجرب و وطن دوستی که دارد یکی از شرکت های موفق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که جا دارد مسئولان دست اندرکار کشور بیش از پیش به مدیران دلسوز این کارخانه توجه کرده و به آنان توجه و کمک کنند تا این عزیزان بتوانند ضمن حفظ اشتغال موجود و تحقق اشتغال پایدار بیش از پیش اقدام به تولید و کار آفرینی نمایند که این مهم مورد تاکید و اشاره مقام معظم رهبری است.

در همین راستا خبرنگار ما گفتگویی با جناب سعید بزرگمنش، مدیرعامل محترم  شرکت تعاونی برج سعید انجام داده که در زیر می خوانید:

 سعید بزرگ منش مدیر عامل شرکت تعاونی برج سعید هستم. شروع کارم از سال 1370 بطور مستقیم از تولید و فروش پوشاک در واحدی به متراژ 250 متر مربع بود.

وی افزود: از سال 1390 در سبزه میدان رشت(مرکز خریدرز) مجموعه کامل پوشاک به متراژ 2400 متر و در سال 1392 تأسیس کارخانه صنعتی پوشاک در شهر صنعتی سپیدرود رشت به متراژ 700 متر و در سال 1394 تأسیس اولین شعبه واقع در کیلومتر 3 جاده رشت – انزلی به متراژ 500 متر است که مجموعاً توانستیم برای 250 نفر از جوانان گیلانی اشتغال زایی کنم.

بزرگمنش تصریح کرد: پرداخت به موقع تسهیلات و سرمایه در گردش تقریباً 50 درصد مشکلات مالی مجموعه های ما را مرتفع کرده است.

این تولید کننده نمونه گیلانی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده تولید و صنعت رکود اقتصادی، سود بانکها و ارزش افزوده است.

 بزرگمنش افزود: فضای جمعیت سرمایه گذاری در مورد تولید با توجه به رکود اقتصادی فقط از حمایت دولت و مشارکت بانکها با سود پایین امکان پذیر است.

وی تصریح کرد:این شغل خانوادگی بنده با بیش از نیم قرن تجربه و با یاری خداوند، کمک پدر و مادر و پشتیبانی برادر بزرگم آقای بهروز بزرگ منش و همکاری خواهرزاده ام کریم فروس انجام شده است.

این فعال اقتصادی کشور بیان داشت:اقتصاد مقاومتی فقط در بخش تولید نیست و تمام هموطنان باید از تولید داخلی حمایت کنند.

بزرگمنش مشکل اصلی رکود اقتصادی را باور نداشتن تولید داخلی و نبودن فضای باز برای رقابت و وارد شدن به بازارهای جهانی دانست و تصریح کرد:در صورت برقراری امنیت اقتصادی تاجرها و بازارهای جهانی جهت خرید کالاهای تولید ایران به داخل کشور خواهند آمد چرا که ما می توانیم در امر اقتصادی سرآمد کشورهای دیگر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز