خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

اعتمادسازی زمینه افزایش مشارکت عمومی را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۲۵

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ارتقاء سرمایه اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های بالقوه جامعه و تلاش برای به فعلیت رساندن آنها در کاهش فقر مؤثر هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان در نشست علمی تخصصیاین نهاد در رشت که با عنوان”مشارکت همگانی،سرمایه اجتماعی وامنیت عمومی”با مشارکت سپاه قدس گیلان برگزار شد، گفت: ارتقای شاخص مشارکت مردم در حوزه های مختلف اجتماعی برای دستگیری از نیازمندان و کاهش آسیب های احتمالی نیازمند مشارکت جدی و همفکری و همسویی نهادهای حاکمیتی و همراهی حوزه های  دانشگاهی و رسانه ملی درکنار برنامه های حمایتی کمیته امداد است.

وی افزود: فقر می تواند فقدان مشارکت اجتماعی و به دنبال آن کاهش سرمایه اجتماعی را به همراه داشته باشد. افراد فقیر در جامعه توان  مشارکت اجتماعی کمتری دارند و برای پرکردن این خلاء  بقیه افراد جامعه که توانمند تر هستند اگر به موقع به یاری  نیازمندان نشتابند، آسیب های اجتماعی بیشتر خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اینکه نداشتن درآمد در جامعه فرد را از بسیاری از قابلیت ها نظیر امکان تحصیل باز میدارد و به تبع آن بی سوادی را به همراه خواهد داشت تصریح کرد: بیماری، آسیب های اجتماعی، بی سرپرستی، درآمد کم،  باعث بی اعتمادی، کاهش روابط و تضعیف پیوندهای اجتماعی می شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، توانمند سازی و کاهش فقر را از وظایف اساسی  این نهاد عنوان کرد و گفت: ارتقاء سرمایه اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های باالقوه جامعه و تلاش برای به فعلیت رساندن آنها در کاهش فقر مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد و سپاه پاسداران در کلید واژه هایی نظیر مدیریت جهادی، ولایت مداری، ایثار و از خودگذشتگی واشاعه تفکر بسیجی دارای اشتراک موضوع  هستند و می توانند با ارائه خدمات فرهنگی، اقتصادی و معیشتی مشکل نیازمندان را مرتفع کنند.

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه برای مردم ایران ما هر کاری بکنیم باز هم کم است و اگر به تاریخ رجوع کنیم می بینیم که این ملت، ملت همیشه در صحنه و مقاوم هستند اظهار کرد :انقلاب اسلامی برخاسته از ایدئولوژی اسلام، ولایت فقیه و پشتوانه عظیم مردمی است واین سه ویژگی سبب تفاوت آشکار و معنادار آن با سایر انقلاب های منطقه و جهان شده است.

وی با یادآوری نقش پیامبران در هدایت مردم گفت: امام خمینی (ره) در سال ۵۷ انقلاب را به پیروزی رساند و پس از اینکه به رحمت خدا رفتند،  رهبر معظم انقلاب سکان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدست گرفتند و مردم همچنان پای انقلاب تا امروز مانده اند  .

سردار عبدالله پور خاطر نشان کرد: علی رغم تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم های ظالمانه و نفاق افکنی‌های مستمر استکبار جهانی، ملت ایران در تمام صحنه‌های تاریخ انقلاب اسلامی و کشور مقاومت و ایستادگی کردو پس از آن نیز همچنان در صحنه ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به خدعه دشمنان در خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: حوزه سیاسی این ملت واقعا با بصیرت شکل گرفته است، بسیاری از مسؤلین در زمان فتنه ۸۸ نتوانستند تشخیص درستی بدهند اما مردم این فتنه را فهمیدند .

وی تصریح کرد: نظام سلطه از بیداری اسلامی مردم در سوریه استفاده کرد و گروههای تکفیری را به جان آن کشور انداخت و این نیرنگ باعث تشنج منطقه شد اما مردم کشور ما با بصیرت برای دفاع از حریم اسلام پیشقدم شده اند  .

وی با بیان اینکه کشور ایران تحت فشار استکبار جهانی در حوزه اقتصادی قرار دارد افزود: مردم ایران با همت خود به دنبال فراهم کردن شرایط اقتصادی مطلوب هستند و این باعث افتخار ماست .  

پروفسورسیمبر یکی از اعضاء هیات علمی دانشگاه گیلان نیزاظهارکرد:هرمیزان که مردم به نظام اعتمادداشته باشند مشارکت وسرمایه اجتماعی ارتقاء خواهدیافت واین مبحثت تقویت می شود  .

وی افزود: وقتی به همکاریهای مشترک کمیته امدادوسپاه نگاه می کنیم ساخت الگو وراهکارهای عملی بهتری می توانیم ارایه دهیم .

استاد تمام گروه علوم سیاسی وروابط بین الملل دانشگاه گیلان،تصریح کرد: مردم به دنبال شاخصه های اصلی انقلاب اسلامی هستند همان شاخصه هایی که انقلاب براساس آن پیروز شد و آنها عدالت محوری و اخلاق است و هرقدر به این شاخصه ها بیشترتوجه شود می‌توانیم ازمشارکت اجتماعی مردم درطرح ها و بحث های اقتصادی بهره ببریم.

سیمبربا بیان اینکه هردونهادکمیته امدادامام وسپاه تاکید برفقرزدایی و عدالت اجتماعی با توجه به شاخصه های انقلاب اسلامی دارندومحورفعالیت های این نهادها هم این مهم را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد :نشست‌های تخصصی موضوعی بامحوریت مشارکت همگانی، سرمایه اجتماعی وامنیت عمومی مارابرآن می دارد تا نتایج خوب ومثمرثمری ازفعالیتهای مشارکتی به دست آوریم ودرجهت بهبود هرچه بیشترعملکردها بکوشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز