خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

بنگاه‌های اقتصادی کوچک از شرط بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای دریافت تسهیلات مستثنی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۳۵۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از شرط بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای دریافت تسهیلات مستثنی هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، طهمورث لاهوتی اشکوری گفت: توجه به مصوبات کارگروه کشوری تسهیل و رفع موانع تولید و با همکاری بانک مرکزی، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط از شرط بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای دریافت تسهیلات و تعهدات مستثنی شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه مهمترین چالش‌های پیش روی سرمایه گذاران و صنعتگران در زمینه موضوعات بانکی است، از این رو با توجه به اولویت بندی موانع موجود و راهکارهای‌ارائه شده در خصوص اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی،تصمیمات حمایتی جدیدی اتخاذ شده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بیش از 60 درصد تصریح کرد: با توجه به مصوبات کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید و با همکاری بانک مرکزی، محل اجرای طرح های صنعتی و تولیدی، ماشین آلات و دفترچه های قرارداد شرکت شهرک های صنعتی استان‌ها و یا ضمانت نامه‌های صندوق حمایتی و بیمه نامه‌های دولتی به عنوان وثیقه مورد پذیرش بانک ها و موسسات اعتباری قرار می گیرد.

لاهوتی همچنین از مستثنی شدن شرکت‌ها و واحدهای کوچک و متوسط از شرط بدهی غیرجاری و چک برگشتی در اعطای تسهیلات و تعهدات خبر داد و افزود: بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری، چک برگشتی، رعایت نسبت مالکانه و مفاد آئین نامه رعایت شاخص های مالی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک‌های دولتی  برای بهره‌مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی هستند و موسسات اعتباری می‌توانند بدهی غیرجاری کمتر از 10 میلیارد ریال بنگاه‌های مشمول این دستورالعمل را، به مدت یک سال امهال کنند.

گفتنی است براساس قوانین، واحدها و بنگاه‌های اقتصادی تولیدی -صنعتی کوچک دارای تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر و بنگاه‌های اقتصادی متوسط دارای تعداد کارکنان بین 50 تا 100 نفر هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز