خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار آستارا مطرح کرد:

دهیاران در ثبت به موقع وقایع حیاتی مشارکت کنند

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۸۲۰

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: وقایع حیاتی‌جمعیت در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور تاثیر مهمی دارد و دهیاران روستاهای آستارا باید در ثبت بموقع وقایع حیاتی روستانشینان، مشارکت جدی داشته باشند.

به گزارش ایلنا از آستارا، وحید پورحضرت در جمع دهیاران بخش مرکزی آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: وقایع حیاتی تولد، ازدواج، طلاق و مرگ و میر باید در محدوده زمانی مشخص ثبت شود تا برنامه ریزان کشور بتوانند بر اساس آمار جمعیتی، طرح های مورد نیاز را اجرا کنند.

معاون فرماندار آستارا با اشاره به اینکه ترازنامه جمعیت بر اساس وقایع حیاتی به روز می شود، اضافه کرد: دهیاران روستاهای آستارا باید آگاهی لازم را در خصوص اهمیت ثبت به موقع وقایع حیاتی به روستائیان ارایه کنند.

وی با بیان اینکه ثبت احوال نوین با مدیریت هویت در فضای مجازی قدم‌های مثمری در این راستا برداشته ، بیان کرد : به منظور بهنگام سازی پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور، طرح پوشش وقایع حیاتی به عنوان یکی از طرح های موفق سازمان ثبت احوال کشور شناخته می شود.

پورحضرت یادآور شد: با توجه به مواد 15 و 25 قانون ثبت احوال، مهلت قانونی اعلام ولادت حداکثر 15 روز پس از تولد و مهلت قانونی اعلام وفات حداکثر 10 روز پس از فوت است.

وی کارت ملی هوشمند را در حال حاضر بزرگ‌ترین طرح از لحاظ حجمی در ثبت احوال عنوان کرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند در آستارا با مشارکت شرکت پست این شهرستان اجرا می شود تا کاهش زمان، بهبود ارائه خدمات و دقت در انجام امور محوله را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز