خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خبر داد:

2هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند/پرداخت 9 میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۷۹۸

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان از پرداخت مبلغ 9میلیارد و 150میلیون ریال شهریه به دانشجویان تحت حمایت در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد در حوزه فرهنگی حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند است، اظهار کرد: بسیاری از فرزندان مددجو به ویژه در مناطق محروم از استعداد منحصر به فردی برخوردار هستند که کمیته امداد با شناسایی این استعدادها در جهت پرورش آنها برنامه دارد .

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی دینی – اسلامی در کشور و در بین جوانان تصریح کرد: تعمیق باورها و ارزش‌ های دینی، توسعه آموزش‌ های اعتقادی، آموزش مهارت ‌های زندگی، اصلاح الگوی مصرف، تقویت نهاد خانواده و تقویت روحیه قناعت و خود باوری در بین خانواده‌ ها و گسترش فرهنگ کار و تلاش بویژه دربین جوانان از  سرفصل‌ های مهم کاری امداد می باشد .

محمدی تعداد دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد در گیلان را 2 هزار و 283 نفر اعلام کرد و افزود: 10 هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد در استان هم از خدمات تحصیلی برخوردار هستند.

مدیرکل‌کمیته امدادگیلان تصریح کرد: هم اکنون 81 نفر از دانشجویان تحت‌حمایت در مقطع کارشناسی ارشد شامل 58 نفر دختر و 23 نفر پسر و همچنین 12 نفر نیز در مقطع دکترا شامل 6 نفر پسر و 6 نفر دختر در حال تحصیل هستند.

وی از پرداخت مبلغ 9 میلیارد و 150 میلیون ریال شهریه به دانشجویان تحت حمایت در سال جاری خبر داد و افزود : مبلغ 750 میلیون ریال هم بابت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های روزانه پرداخت شده است.

محمدی با ابراز خرسندی از اینکه دانشجویانی که در سال‌های گذشته از لحاظ اقتصادی وابسته به کمیته امداد بودند ولی اکنون در جامعه به عنوان افرادی موفق و تصمیم‌ساز درحال خدمت هستند، خاطرنشان کرد: همدلی و مساعدت نیکوکاران و خیران در بحث کمک به تحصیل دانشجویان و دانش آموزان نیازمند همواره به عنوان یک اصل مهم در کمیته امداد بوده و هست و این کمک و همدلی باعث می‌شود تا خدمات بیشتری را به آنها ارائه دهیم.

وی به تاثیر ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جوانان در آینده کشور پرداخت و افزود: یکی از مباحث مهم در توانمندی خانواده‌ها توانمندی علمی است که نقش بسیار مهمی درجامعه دارد و کمیته امداد با فراهم کردن زمینه‌های تحصیل و علم آموزی جوانان و نوجوانان با مشارکت خیران به تحقق این مهم کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز