خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان خبر داد:

اختصاص بیش از یک‌ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان ماسال

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۷۸۱

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان از اختصاص بیش از یک‌ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان ماسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حبیب‌الله رضادوست  در نشست با مدیران بانک‌ها و فرماندار شهرستان ماسال ، توانمندسازی مددجویان را از اهداف مهم این نهاد عنوان کرد و گفت: سیاست کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در ابعاد مختلف اقتصادی ، فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی  است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه امروز معضل بیکاری جامعه تمام اقشار را درگیر کرده است، تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید تمام دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با هم همکاری کنند ضمن اینکه با وجود همه مشکلات موجود ،  کمیته امداد گیلان توانست در  سال گذشته در زمینه پرداخت تسهیلات به مددجویان جزو سه استان برتر کشور قرار گیرد .

وی از اختصاص حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات برای توانمندسازی مددجویان شهرستان ماسال خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل بانک‌های شهرستان نسبت به جذب و اعطای تمام این تسهیلات به مددجویان اقدام شود .

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال نیز با بیان اینکه شعبه‌های بانکی باید با تبعیت از دستورالعمل‌های بانک مرکزی از اجرای موارد خلاف قانون مانند برداشت اقساط در هنگام اعطای وام، اخذ سود یا پرداخت سود بیشتر از سود مصوب بانک مرکزی خودداری کنند، اظهار کرد: دریافت تعهدات مناسب با تسهیلات و منطبق بر ضوابط از سوی بانک‌ها منطقی بوده و طبق قانون، معرفی ضامن معتبر مانند کارمند یا بازاری برای دریافت وام کافی است و تاکید برخی از بانک‌ها بر لزوم کارمند بودن ضامن فراتر از قوانین مربوطه است .

وی نظارت دقیق بانک‌ها و دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات در مسیر مشخص شده را ضروری دانست و یادآور شد: در صورتی که تسهیلات اشتغالزایی در مسیر تعریف شده هزینه و منجر به ایجاد اشتغال شود، موجبات بازپرداخت سریع و دستیابی به هدف اصلی پرداخت تسهیلات فراهم می‌شود و افراد بیشتری می‌توانند از این فرصت استفاده کنند .

فرماندار ماسال با اشاره به اینکه بانک‌ها باید خدمات خود را در طبقات همکف ارائه دهند، خاطرنشان کرد: برای تسهیل ورود و خروج معلولان و جانبازان باید نسبت به آماده‌سازی مسیر ویژه معلولان اقدام شود ضمن اینکه مدیران بانک‌های شهرستان باید نسبت به آماده کردن دستگاه‌های خودپرداز اقدام کنند و درصورت بروز نقص در این دستگاه‌ها در کمترین زمان ممکن آن را برطرف سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز