خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

بهره‌برداری 806 واحد از مجموع قراردادهای واگذاری زمین به متقاضیان

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۳۴۵

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان از بهره برداری 806 واحد از مجموع قراردادهای واگذاری زمین به متقاضیان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، طهمورث لاهوتی اشکوری مهمترین مزایای استقرار صنایع کوچک و متوسط در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی را مستثنی بودن از قانون شهرداری ها و عدم نیاز به کسب مجوزهای جداگانه از ادارات و سازمان های مختلف عنوان کرد و افزود: پرداخت هزینه های انتفاع از تأسیسات به صورت نقد و اقساط، صدور مجوز ساخت و ساز بنا و گواهی پایان کار در حداقل زمان، واگذاری اداره شهرک ها پس از بهره برداری به شرکت های خدماتی، کاهش هزینه های سرمایه گذاری به دلیل استفاده از خدمات مشترک سازماندهی شده توسط شهرک های صنعتی از جمله راه دسترسی، آب، برق، مخابرات، گاز طبیعی و تصفیه خانه مرکزی فاضلاب از دیگر مزایای استقرار شرکت های صنعتی – تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به فراهم بودن امکانات جانبی مورد نیاز برای تولید از قبیل بانک، بیمه، آتش نشانی، مراکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک ها و نواحی صنعتی و آماده بودن امکانات زیربنایی به منظور تسریع در احداث واحدهای صنعتی با کاهش قیمت تمام شده، خاطر نشان کرد: امکان اجاره و خرید کارگاه های کوچک و پیش ساخته با هدف تسریع در بهره برداری و اشتغال زایی، تهیه زمین مناسب برای اجرای طرح های صنعتی با توجه به مکان یابی و طراحی انجام شده مطابق با اصول فنی و مهندسی و آخرین روش های شهرک سازی، ایجاد شرایط برای هم افزایی صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، فراهم شدن زمینه های مناسب برای ایجاد شبکه ها و خوشه های مرتبط یک صنعت در محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی، استفاده از خدمات نرم افزاری مشاوره ای فنی، مدیریتی و نیز برخورداری از مراکز خدمات فن آوری و کسب و کار، از دیگر مزیت های استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی به شمار می رود.

لاهوتی اشکوری با بیان وجود 36 شهرک و ناحیه مصوب در گیلان گفت: هم اکنون از این تعداد 33 شهرک و ناحیه صنعتی در دست بهره برداری قرار دارند و از این تعداد نیز  14 شهرک و ناحیه صنعتی به شرکت های خدماتی واگذار شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک های صنعتی گیلان افزود: هم اکنون یک هزار و 744 هکتار عرصه، در اختیار شهرک های صنعتی قرار دارد که فازهای عملیاتی در یک هزار و 273 هکتار از آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع عرصه هایی که فاز عملیاتی آنها به انجام رسیده است، 723 هکتار عرصه آماده واگذاری به سرمایه گذاران است و تاکنون 486 هکتار از آن طی یک هزار و 464 مورد قرارداد به سرمایه گذاران و متقاضیان احداث واحدهای صنعتی واگذار شده است.

وی همچنین از بهره‌برداری 806 واحد از مجموع قراردادهای واگذاری زمین به متقاضیان خبرداد و افزود: 658 واحد نیز در مرحله ساخت و ساز و تجهیز ماشین آلات قرار دارند.

 لاهوتی با اشاره به سهم اشتغال بیش از 14 هزار نفری در واحدهای صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: تاکنون 8 هزار و 632 میلیارد ریال برای احداث و تجهیز واحدهای صنعتی در حال بهره برداری سرمایه گذاری شده است.

 وی با اشاره به حمایت مالی از صنایع مستقر در شهرک ها نواحی صنعتی از ارائه تسهیلات به این واحدها خبر داد و گفت: تاکنون132 میلیارد ریال در قالب اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی در گیلان پرداخت شده است همچنین از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز 173 میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تعلق گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز