خبرگزاری کار ایران

در نشست شهرداران مراکز استان‌ها مطرح شد؛

استفاده از بخش خصوصی در قطار توسعه شهرها

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۵۱۸

نشست هم‌اندیشی سرمایه گذاری شهرداران و شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با حضور ترک‌آبادی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و دبیر کمیته، سید محمد علی ثابت قدم در برج میلاد برگزار شد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، در نشست هم‌اندیشی سرمایه گذاری شهرداران و شورهای اسلامی مراکز استانها محسن ترک آبادی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و دبیر کمیته با اشاره به محدودیت‌های تامین منابع مالی در سه دهه گذشته در سطح کشور اظهار کرد: مدیریت شهری در همه کلانشهرها و شهرداری‌ها نیز با این شرایط مواجه بوده اند به طوری که با توجه به تجارب دهه‌های گذشته در مدیریت کلانشهرها، در تلاش هستیم تا این بار موضوعات توسعه زیر ساخت ها و تامین منابع برای اداره امور جاری، راه حل های پیش رو را بررسی کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این نشست با همکاری شورای عالی استان ها، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی و شهرداری تهران برگزار می‌شود، افزود: تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری‌خارجی، شناسایی فرآیندها، چالش‌ها و فرصت‌هایی که در این حوزه مطرح است از مباحث اصلی پیش روی این نشست است.

ترک آبادی افزود: محورهایی همچون کارآفرینی، جلب بخش خصوصی برای مشارکت در تامین منابع مالی پروژه های شهری ، معرفی انواع روش های مالی از دیگر موضوعاتی است که قرار است با حضور شهرداران و اعضای شورای شهر استان ها بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: یک از اهداف پیش روی این نشست تشکیل دبیرخانه ای متشکل از سه ضلع سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی و شورای عالی استان‌ها است تا رابط اصلی با تمام شهرداری‌ها و شوراهای شهر در سطح کشور باشد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران تجارب خود را در زمینه شناسایی راه های ارتقاء جذب سرمایه گذاری خارجی و برررسی انواع روش های تامین مالی جدید با همکاران خود در شهرداری های سایر شهرها به اشتراک می گذارد.

وی این نشست را فرصت انتقال تجربه دو طرفه عنوان کرد و گفت: به دنبال کسب تجربه هستیم و در این مسیر از حضور اساتید دانشگاهی و مدیران اجرایی بهره می بریم.

ترک آبادی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید قطار توسعه شهرها در ایستگاه مشارکت از بخش خصوصی استفاده کند، تصریح کرد: می‌توانیم حرکت جهشی در توسعه زیر ساخت‌های شهری داشته باشیم و برون سپاری بخشی از وظایف در حوزه نگهداشت شهرها با جذب مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.

 گفتنی است دکتر سید محمد علی ثابت قدم یکی از شهرداران حاضر در این نشست بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز