خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری گیلان عنوان کرد:

نشست مدیران کل شهری استانداری‌ها نقطه عطف اقدامات حوزه مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۱۷

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: سومین نشست مدیران کل شهری استانداری های کشور می تواند نقطه عطفی برای نشان‌دادن اقدامات مثبت و موثر حوزه مدیریت شهری باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، ساحره میرسیدی با اشاره به اینکه رویکردها در حوزه مدیریت شهری با توجه به ساختار و تشکیلات شهرداری‌ها به گونه‌ای است که به صورت مستمر نیاز به بازنگری، بهینه‌سازی و ارتقای وضعیت دارد، اظهار داشت: به همین منظور سومین نشست تخصصی مدیران کل امور شهری و شوراهای استانداری‌ها و مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در استان‌گیلان برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه این نشست در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ و ۱۸ آذرماه در رشت برگزار می‌شود، افزود: محورهای این نشست از قبل تعیین و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به وجود محورهای مشخص برای این نشست، گفت: حوزه‌های امور حقوقی، اداری و استخدامی و بودجه شهرداری ها، جشنواره شهید باکری با بحث انتخاب شهرداران و کارکنان برتر و گزارش اقدامات و ارائه تجارب در حوزه فعالیت شهرداری ها از عمده محورهای این نشست است.

میر سیدی آسیب‌شناسی حوزه های شهرداری ها و شوراها را از دیگر جمله مباحث که اکثر شهرها با آن مواجه بوده عنوان و تأکید کرد: باید به این حوزه ها برای اصلاحات و بهره وری توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی به بخشنامه بودجه ۱۳۹۶ شهرداری ها نیز اشاره و تصریح کرد: همانگونه که قانون و بخشنامه بودجه سالانه کل کشور وجود دارد شهرداری ها نیز سالانه بخشنامه بودجه ای دارند که بخشنامه سال آتی نیز ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تبیین اهداف وراهبردهای این بخشنامه یکی دیگر از مباحث مهم نشست است، اظهارکرد: پیش‌نویس‌های مربوطه تهیه شده که در این نشست به شور و مشورت گذاشته می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان همچنین به مطرح شدن پیش‌نویس آیین نامه‌های اجرای ساماندهی صنایع، مشاغل و فعالیت های شهری در این نشست اشاره کرد و افزود: مباحث مربوط به شهرداری ها  که در حوزه دیوان عدالت اداری مطرح هستند نیز از جمله مباحث این نشست است.

به گفته این مسئول تمامی موضوعات مطرح شده در این نشست در نهایت منجر به تصمیم گیری‌هایی می‌شود که اجرای آن الزام آور است.

وی با اشاره به برگزاری ۹ محور با عناوین خاص در این همایش، گفت: ماحصل این نشست ها سبب ارائه پیشنهادات، بخشنامه ها و یا اصلاح آئین نامه ای می شود.

وی به بازخورد مثبت این نشست برای استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این نشست می‌تواند نقطه عطفی برای نشان دادن و انتقال عملکرد و اقدامات مثبت و موثر حوزه مدیریت شهری استان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز