خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار گیلان :

نقشه‌راه صنایع لبنی، از تولید تا مصرف تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۱۷

سومین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی با موضوع ساماندهی‌صنایع لبنی و بررسی مشکلات جامعه دامداران گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی تأکید کرد: موضوع فرهنگ‌سازی برای مصرف شیر علاوه بر اینکه در بهبود سلامت مردم نقش اساسی دارد، باعث افزایش ظرفیت تولید در دامداران و نیز صنایع لبنی استان شده و می‌تواند در حفظ و ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی نقش عمده‌ای ایفا کند.

محمدحسین اصغریان افزود: تشکیل کمیته‌ای کارشناسی‌با حضور همه دستگاه‌های ذیربط و فعالان بخش خصوصی برای تهیه نقشه راه از تولید تا مصرف شیر در استان ضرورتی است که غفلت از آن باعث می‌شود وقت و انرژی دستگاه‌ها صرف راه حل‌های کوتاه مدت و غیر کارشناسی شود.

اصغریان تأکید کرد: در این نقشه راه باید جایگاه تعاونی‌های تولید، مصرف و فروش برای ساماندهی به بازارصنایع لبنی به دقت مشخص شود تا علاوه بر کاهش قیمت تولید و افزایش قدرت رقابت محصولات لبنی، صنایع تولید کننده، صنایع فرآوری کننده و مصرف کننده به صورت توأمان دیده شود.

وی تاکید کرد: موضوع مشکلات دامداران استان، مصرف شیر و تنگناهای صنایع لبنی به لحاظ دامنه تأثیر بر آحاد مردم و نقش اساسی آن در تأمین سلامت شهروندان از اهمیت خاصی برخوردار است.

آرش فرزام صفت مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی نیز در این نشست ضمن بیان روند تولید شیر در استان در سال‌های اخیر و با اشاره به مصوبات دولت درجهت افزایش قیمت شیرخام با حفظ قدرت خرید مردم به بیان برخی از اقدامات در راستای ارتقای کیفیت شیر خام و نیز قیمت گذاری‌های صورت گرفته در حوزه خوراک دام، سبوس و سایر نهاده‌ها پرداخت.

در این جلسه‌ تصمیماتی در خصوص قیمت‌گذاری شیر خام در استان، نحوه تعیین‌تکلیف بدهی کارخانجات به دامداران، ارتقای کیفیت شیرخام و فرهنگ سازی مصرف گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز