خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

جذب حداکثری منابع اشتغال‌زایی کمیته امداد با حمایت استاندار گیلان/ توانمندسازی مددجویان با ارائه تسهیلات اشتغال

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۵۴۳

مدیرکل کمیته امداد گیلان‌گفت: برنامه‌ریزی مدون با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مددکاران و شناسایی استعدادهای خانواده‌ها درجهت ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش جامعه مددجویی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی در جمع رؤسای ادارات امداد شهرستان رشت و معاونین ستادی با بیان اینکه کمیته امداد شهرستان رشت در سال جاری به 8 اداره ارتقاء پیدا کرده است، تاکید کرد: برنامه‌ریزی مدون با بهره‌گیری از ظرفیت های مددکاران و شناسایی استعدادهای خانواده‌ها در جهت ایجاد اشتغال با ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش جامعه مددجویی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به ساختار جدید کمیته امداد تصریح کرد: امروز با تغییراتی که در این نهاد مقدس صورت گرفته می‌توان در دورترین نقطه استان خدمات گسترده و ویژه‌ای به خانواده‌ها ارائه داد و این امر موجب کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در وقت و زمان می شود.

محمدی با تاکید بر دو موضوع آموزش، ایجاد و اجرای طرح‌های اشتغال اظهار کرد: توجه به ارتقاء سطح فرهنگی، اجتماعی و معنوی خانواده علاوه بر نیازهای معیشتی، پاسخگوی نیازهای معنوی و اجتماعی آنان نیز است.

وی با قدردانی از استاندار گیلان افزود: حمایت استاندار موجب شد مدیریت جذب منابع تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد گیلان با سرعت بیشتری انجام گیرد و این امر الگوی مناسب و ارزشمندی برای سایر دستگاه های اجرایی است.

 مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان و ضرورت بهره گیری به موقع از ظرفیت های موجود گفت: می توان با توجه به شرایط و موقعیت جغرافیایی مناطق و تعامل بیشتر با بانک‌های عامل در جذب اعتبارات اشتغال، موفق تر عمل کرد.

محمدی تاکید کرد: نظارت بر اجرای هر چه بهتر طرح های اشتغال از مباحث مهم در حفظ و پایداری طرح محسوب می شود و تعامل با مجریان طرح های اشتغال در افزایش اعتماد به نفس آنها مؤثر است.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان همچنین به پروژه دوشنبه بازار اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده با مؤسسه ایزد دوستان با اولویت زنان سرپرست خانوار ضمن دریافت آموزش و تسهیلات و ایجاد اشتغال از طریق این مؤسسه  بازاریابی محصولات زنان سرپرست خانوار با مشارکت خیران انجام می شود.

گلناز گیلکی نظامی مدیرعامل موسسه خیریه ایزد دوستان شمال با بیان اینکه این مؤسسه قریب به هشت سال است که در حوزه نیکوکاری و ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار فعالیت دارد افزود: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که نقش کلیدی در بحث حمایت خانواده‌های آسیب پذیر دارد و در سال های اخیر در توانمندسازی خانواده ها عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی پروژه دوشنبه بازار را یک پروژه توانمندساز عنوان کرد و گفت: گیلان پتانسیل های نهفته ای دارد و بازارهای محلی با محوریت فعالیت و عاملیت زنان از جمله این پتانسیل ها است و پروژه دوشنبه بازار در قالب حمایت و آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار یک پروژه محلی بومی با اقتباس از بازارهای محلی است که هدف اصلی آن بازاریابی محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار است.

نظامی تصریح کرد: در سال اول فعالیت پروژه، 80 نفر از زنان سرپرست خانوار که در گروه اول قرار دارند در پروژه دوشنبه بازار پذیرش شده‌اند و محدودیتی برای پذیرش گروه دوم وجود ندارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز