خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

صادرات بیش از 200 هزار تن به ارزش یک‌ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۹۰۸

مدیرکل گمرک آستارا از از صادرات 295 تن کالا به ارزش یک‌ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، رسول امیدی امروز با اشاره به صادرات کالای غیرنفتی در هشت ماه سال جاری اظهار کرد: در این مدت، 244 هزار تن کالا از مرز زمینی گمرک شهرستان آستارا صادر شده است.

مدیرکل گمرک آستارا کالای صادراتی مذکور را به ارزش 116میلیون دلار از طریق این گمرک به کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان ذکر کرد.

امیدی، 177 هزار تن کالا به ارزش 71 میلیون دلار نظیر مواد شیمیایی، چوب، آهن‌آلات، ماشین‌آلات و لوازم برقی از مبدأ گمرک آستارا از طریق کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.

وی عمده کالای صادره را محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع‌دستی، فرش و موکت، لباس، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی عنوان کرد.

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به ترانزیت خارجی ورودی کالا افزود: در مدت مذکور 32 هزار تن کالا به ارزش 80 میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: میزان ترانزیت خارجی ورودی مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن یک درصد و به لحاظ ارزش دلاری 40 درصد افزایش داشته است.

امیدی عمده کالای ترانزیت ورودی را لوازم چوبی، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن بیان کرد و ادامه داد: کالای مذکور از کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین به مقصد ترکیه، عراق و امارات متحده عربی ترانزیت شده است.

وی، میزان ترانزیت خارجی خروجی را 163 هزار تن کالا به ارزش 623 میلیون دلار از قاره‌های مختلف به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ذکر کرد.

این مسئول با بیان اینکه مقدار مذکور ترانزیت کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزن 9 درصد و از نظر ارزش هفت درصد افزایش داشته است، گفت: کالای ترانزیت شده شامل لوازم برقی، مصالح ساختمانی، گچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، لباس، محصولات کشاورزی، لوازم بهداشتی، خودروی سواری، مبلمان و ماشین‌آلات بوده است.

مدیر کل گمرک آستارا تعداد اتباع خارجی تردد کننده از مرز زمینی آستارا مدت مذکور را 502 هزار و 915 نفر اعلام کرد و یادآور شد: آمار اتباع خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ مسافران خروجی سه درصد و از نظر مسافران ورودی پنج درصد افزایش داشته است.

وی از صادرات 295 تن کالا به ارزش یک‌ میلیون دلار در قالب تجارت چمدانی خبر داد و اظهار کرد: عمده کالای صادرات چمدانی از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و مواد پلاستیکی بوده است.

وی به کاهش 9 درصدی درآمد عمومی اداره‌ کل گمرک آستارا در هشت ماه سال جاری اشاره کرد و متذکر شد: درآمد گمرک آستارا در این مدت بالغ بر 352 میلیارد و 116 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز