خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل استاندارد استان گیلان:

تفاهمنامه افتتاح دفاتر استانداردسازی در واحدهای دانشگاه آزاد گیلان منعقد شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۸۴۲

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیر کل استاندارد استان گیلان تفاهم نامه همکاری فی مابین و راه اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را امضاء کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست مشترکی با حضور دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیر کل استاندارد استان گیلان در محل این واحد دانشگاهی برگزار شد.

 علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن خیر مقدم به حاضرین،  با ارائه گزارش فعالیت های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دو دستآورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با داشتن بیش از 45 هزار دانشجو یکی از بزرگترین مراکز و قطب علمی شمال کشور است.

وی ادامه داد: در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، توجه ویژه به ارتقای کیفیت و استاندارد سازی در دستور کار این دانشگاه بوده و مسئولین دانشگاه تمام تلاش خود را به سمت کیفی سازی و استاندارد سازی معطوف داشته اند. امروز دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگترین دانشگاه حضوری جهان نیز می باشد به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز علمی در سطح دنیا مطرح بوده که شاخص هایی مانند وبومتریک و ... گویای این برتری است.

 امیرتیموری با توجه به قابلیت هاو ظرفیت های تجهیزات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاهی استان گیلان و حرکت به سوی تجاری سازیخاطرنشان کرد: با توجه به موضوع سامانه  ساها آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی، در واحد رشت این آزمایشگاه دارای تجهیزات مدرن آزمایشگاهی است و به سمت تجاری سازی حرکت خواهدکرد. استاندارد سازی آزمایشگاه‌ها در واقع بستر مناسبی جهت استفاده بهینه از تجهیزات، امکانات و نیروی متخصص موجود در آنها است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد:  با توجه به وجود ظرفیت ها و پتانسیل های آزمایشگاهی موجود در 15 واحد و مرکز دانشگاهی، همچنین سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، افتتاح دفتر استانداردسازی در این مراکز دانشگاهی علاوه بر اینکه بهره وری آزمایشگاه‌ها را افزایش می دهد باعث ایجاد اعتماد نسبت به نتایج آزمون شده و پائین آمدن هزینه‌ های صرف شده می شود و منجر به حل مشکلات سازمانها و رفع مشکلات استان و منطقه خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، راه اندازی دفتر استاندارد سازی در دانشگاه، همکاری جهت تدوین استاندارد بر اساس اولویت های اعلام شده ، برگزاری دوره های آموزشی، ایجاد ارتباط موثر فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی طرفین با واحد های تولیدی و مراکز فعال تجاری، صنعتی و خدماتی و افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن را از اهداف این نشست خواند.

 داریوش اشکانی پور، مدیر کل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان اذعان داشت: استاندارد زبان مشترکی میان همه عوامل دست اندرکار در حیطه فعالیت های مختلف تولیدی و خدماتی اعم از عمرانی، صنعتی، تجاری، اداری، کشاورزی و سایر عرصه های مشابه است.

وی تصریح کرد:  استاندارد و استاندارد سازی از پایه های استوار و ارکان اصلی علم و فناوری است و این مسئله در اولویت کار دولت تدبیر و امید است. امروز در تولید کالا و ارائه خدمات در کشور این مسئله جزء اصول اولیه است و برای کنترل کالا باید بر اساس استاندارد شروع به فعالیت کند. حدود 80 هزار استاندارد در کشور مورد نیاز است که ما فعلا حدود 31 هزار را تدوین و تا رسیدن به این عدد فاصله زیادی را داریم که باید با همدلی و همیاری در خصوص کم کردن این فاصله کوشا باشیم و این مسئله در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد که دانشگاه می تواند در کنار استاندارد در حل مشکلات استان کمک کند چرا که دانشگاه جایگاهی است که در آن دانش و خودباوری وجود دارد و در تربیت فرزندان این مرز و بوم همیشه کوشا بوده است .

مدیر کل استاندارد گیلان، تأکید کرد: با توجه به توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اداره کل استاندارد استان می تواند با توجه به برآورد نیاز های گیلان و بر اساس دامنه فعالیت هاو  بهره مندی از امکانات و تجهیزات و ظرفیت های موجود، بر اساس ضوابط استاندارد و انجام آزمون ، بستر سازی های استاندارد در استان انجام شود.

در پایان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و مدیر کل استاندارد استان گیلان تفاهم نامه همکاری فی مابین و راه اندازی دفاتر استاندارد سازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را امضاء کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز