خبرگزاری کار ایران

در دیدار هیات‌تجاری آلمان با مدیرعامل منطقه آزادانزلی؛

توسعه روابط تجار و فعالان اقتصادی و تولیدی دو کشور بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۴۹۶

هیات عالی تجاری و اقتصادی ایالت های شمال آلمان از زیر ساخت های منطقه و توانمندی‌های صنعتی و تجاری منطقه آزاد انزلی بازدید و با رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، در این یدار رضا مسرور با تشریح ظرفیت‌های قانونی مناطق آزاد و طرح‌های توسعه ای و زیرساختی این منطقه به ویژه مجتمع بندری کاسپین از حضور این هیات تجاری و اقتصادی آلمانی در منطقه استقبال کرد و با اشاره به اینکه دو کشور ایران و آلمان همکاری موثر و دیرینه‌ای داشته اند و ابراز امیدواری کرد این همکاری ها بیش از پیش توسعه یابد.

مسرور گفت: سرمایه‌گذاران خارجی مناطق آزاد در صورت سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی و تولیدی می‌توانند مواد اولیه و دستگاه‌های مورد نیاز خود را بدون پرداخت عوارض وارد این مناطق کنند و همچنین منطقه آزاد انزلی با برخورداری از معافیت‌های مالیاتی و قوانین و مزیت‌های خود بستر مناسبی را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور فعالیت تجاری و اقتصادی با کشورهای حاشیه خزر و سی آی اس طراحی شده است، تصریح کرد: این منطقه بهترین محل برای تولید و صادرات به کشورهای سی ای اس است و با بهره گیری از کریدور نستراک یا شمال جنوب، دو قاره آسیا و اروپا با یکدیگر متصل شده و مسیری مناسب با صرفه جویی در زمان و هزینه برای تجار فعال در حمل و نقل کالا کشورهای مسیر این کریدور است.

مسرور جذب سرمایه گذاران خارجی در راستای گسترش صنایع های تک و سبک و همچنین انتقال تکنولوژی را از اولویت های منطقه آزاد انزلی برشمرد و گفت: استان گیلان به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی گردشگری، محل مناسب برای جذب گردشگر از  نقاط مختلف جهان بوده و با توجه به افزایش گردشگران ورودی به این منطقه، شرایط لازم برای  سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

 هیات عالی اقتصادی دوایالت شمالی آلمان متشکل از 50 بازرگان، فعال اقتصادی و مدیران شرکت های بین المللی این کشور  دردیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی برلزوم همکاری مشترک اقتصادی دوکشور با بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی تاکید کردند و فرانک هورچ وزیر اقتصاد، بندر و حمل و نقل ایالت هامبورگ با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی دو کشور اظهار کرد: مناطق آزادبه دلیل داشتن قوانین مناسب و زیرساختهای لازم مناسب ترین مناطق برای گسترش همکاری های اقتصادی هستند.

هورچ افزود: با توجه به توافق ایران درمذاکرات هسته ای و فضای جدید تعاملات بین الملی می توان درراستای تسریع و بهبود روند سرمایه گذاری و انجام پروژه های مشترک همکاری های متقابلی ایجاد کرد.

وی با اشاره به نگاه مثبت سرمایه گذاران آلمانی درخصوص سرمایه گذاری در ایران تاکید کرد: بندر هامبورگ به عنوان کانون بزرگ تجاری و اقتصادی می تواند محلی برای عرضه و انتقال کالاهای آسیایی از طریق کریدور نوستراک به شمال آلمان و بالعکس  باشد.

وزیر اقتصاد ایالت هامبورگ با اشاره به اهمیت اتصال زنجیره حمل و نقل هلسینکی، آسیای جموب شرقی از طریق کریدور نوستراک گفت: با توجه به توضیحات مدیرعامل سازمان منطقه ازاد انزلی و عزم جدی و برنامه های در دست اقدام این منطقه درخصوص تکمیل و فعالسازی کریدور نوستراک، موفقیت این پروژه درراستای توسعه ارتباطات شرکتهای حمل و نقل دربنادر، بسیار اهمیت دارد .

وزیر اقتصاد و کار ایالت شلسویگ هولشتاین آلمان نیز دراین نشست به موفقیت  ایران درمذاکرات هسته ای و برداشته شدن تحریم ها  اشاره و اظهار کرد: علاقه مند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران بدون وجود هیچ گونه تحریمی هستیم. 

راینهارد مایر با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن هیات عالی اقتصادی شمال آلمان درخصوص تسریع در تکمیل زیرساختهای منطقه آزاد انزلی  و همچنین اقدامات انجام شده درراستای جذب سرمایه گذار در آن افزود:با توجه به اینکه مناطق آزاد زیر نظر مستقیم نهاد رییس جمهوری اداره می شوند بروکراسی کمتری براین مناطق حاکم بوده و کارهابا سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی به معرفی کریدور شمال و جنوب در نشست امروز منطقه آزاد انزلی اشاره و تصریح کرد:با توجه به امتداد این کریدور تا بندر هلسینکی درآلمان، اتصال آن به بنادر کیل و لوبک، درانتقال کالا و مراودات تجاری و اقتصادی اروپا، آسیا تاثیر بسزایی دارد.

مایر، با بیان اینکه توسه اقتصادی درهرکشوری بستگی به زیرساختهای آن دارد گفت:اهداف بنادر منطقه آزاد انزلی به اهداف و برنامه های  شمال آلمان نزدیک است و ما نیز فقط برای گفتگو و بازدید از منطقه آزاد درایران حضور نداریم و درتلاش برای حصول نتیجه مطلوب و رشد همکاری‌های اقتصادی برای هر دو طرف هستیم .

وی کریدور نوستراک را ظرفیت مناسبی برای انتقال کالا برشمرد و تاکید کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری جذاب در منطقه آزاد انزلی ، علاقمند به توسعه روابط بندری و گردشگری با این منطقه هستیم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز