خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان عنوان کرد:

هدف همایش گرامیداشت قربانیان حوادث رانندگی ارتقا باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۴۷۸

مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان، هدف از برگزاری همایش گرامیداشت قربانیان حوادث رانندگی را ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم گلسرخی در همایش گرامیداشت قربانیان حوادث رانندگی جمعیت طرفدارات ایمنی راه‌های استان با حضور محمد بخارایی رئیس هیأت مدیره این جمعیت در کشور از تلاش و پیگیری‌ و مساعدت‌های فرماندار شهرستان رشت، بخشدار خمام، دهیاران و دیگر مسئولان مربوطه قدردانی کرد.

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در گیلان اظهار کرد: حضرت علی(ع) به مالک اشتر در نامه 53 صریحاً خاطرنشان فرمودند آنها که خدماتی را انجام داده‌اند یک به یک بر زبان بیاور و قدردانی کن چه آنکه تشویق مکرر از کارهای خوب، دلیران را در انجام وظایف تهیج می‌کند و ما که تابع و مرید مولای موحدان هستیم با این الگو از تلاش‌های همه عزیزان قدردانی می‌کنیم.

مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان از بخارایی رئیس هیأت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور که در پیشبرد اهداف عالیه جمعیت مسؤولیت‌های زیادی را به دوش می‌کشند و نیز از مساعدت‌های وی با دفتر نمایندگی جمعیت در این استان با استفاده از فرصت صمیمانه قدردانی کرد.

گلسرخی تلفات و سوانح رانندگی را یکی از چالش‌های پیش‌روی کشور دانست و تصریح‌کرد: دلیل اصلی تلفات سوانح رانندگی عجله، شتاب، سرعت غیرمجاز و عدم رعایت قوانین رانندگی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه سوانح بازماندگان را به فقر و تنگدستی سوق داده و بنیان خانواده را دچار فروپاشی می‌کند، افزود: خسارت ناشی از سوانح حاصل رشد اقتصادی کشور را بلعیده و مانع مهمی در بهره‌وری از توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

گلسرخی با تصریح بر اینکه در گیلان طی سال 93 تعداد 628 نفر و در سال 94 تعداد 649 نفر یعنی به ازای هر 100 هزار نفر 26 نفر کشته داده‌ایم، گفت: البته این رقم فوت در صحنه است که 70 درصد آنها موتورسواران و عابران پیاده بودند.

وی عمده کشته شدگان حوادث رانندگی را جوانان دانست و یادآور شد: تعدادی از جوانان منطقه خمام در اثر تصادف کشته شده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در سال 90  تعداد 69 نفر، در سال 91 تعداد 72 نفر، در سال 92 تعداد 80 نفر، در سال 93 تعداد 72 نفر و در سال 94  تعداد 63 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند.

گلسرخی با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌های جان‌باختگان این خطه در حوادث جاده‌ای و خانواده مرحوم سیروس قایقران در همایش مذکور حضور دارند، اظهار کرد: خانواده دو روستا در این منطقه که عزیزان خود را در اثر تصادف از دست داده بودند پس از تصادف اهدای عضو کردند که این اقدام خداپسندانه و ایثارگرانه آنها جای قدردانی دارد.

این مسئول اضافه کرد: اگر مدعی فرهنگ در کشور هستیم ایمنی یکی از شاخصه فرهنگ بوده و باید آن را گسترش دهیم. آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت مردم بحث ایمنی بوده و وقتی به ایمنی کمک می‌کنیم در اصل به نجات خود و فرزندان‌مان کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سوانح رانندگی نسبت به 10 سال گذشته با همت مسؤولان کاهش یافته است، بیان کرد: با وجود پایین آمدن آمار تلفات سوانح رانندگی وضعیت ما در این حوزه همچنان قرمز است.

گلسرخی خاطرنشان کرد: جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در راستای اهداف ذاتی خود در دو مقوله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اقدام می‌کند.

مدیر اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان هدف از برگزاری همایش مذکور را ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی تردد با توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیکی عنوان کرد.

گلسرخی آموزش را خوب دانست و تصریح کرد: آموزش باید تبدیل به اخلاق شود و در اخلاق اجتماع جای بگیرد و امیدواریم برگزاری اینگونه همایش‌ها مرتبط با سوانح رانندگی بتواند اثربخشی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز