خبرگزاری کار ایران

محمد افتخاری خبر داد:

افتتاح دو فیدر سیار پست نیروگاه لوشان در هفته پدافند غیرعامل

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۹۴۷

مجری طرح پست‌های شرکت با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: شرکت برق منطقه ای گیلان سه دستگاه فیدر سیار در اختیار دارد که دو دستگاه در پست نیروگاهی لوشان در حال بهره برداری بوده و یک دستگاه در پست شهید سیادتی رشت آماده بهره برداری است.

به گزارش ایلنا از لوشان، دو فیدر سیار 63 کیلو ولت پست نیروگاه لوشان با حضور آذرپی معاون طرح و توسعه، قربانپور معاون بهره‌برداری، محمدزاده دبیر پدافند غیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان و تعدادی از مسئولان نیروگاه شهید بهشتی لوشان در هفته پدافند غیر عامل، بهره برداری و افتتاح شد.

محمد افتخاری در خصوص فیدرهای سیار بیان داشت: فیدرهای سیار بر روی ارابه نصب شده و قابلیت حمل و جابجایی دارند.

مجری طرح پست‌های معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه چنانچه کشنده ای به این ارابه ها وصل شود می‌تواند این محموله را مثل یک بار معمولی در سطح شهر و در مسیر جاده حمل کند، افزود: فیدرهای سیار این قابلیت را دارند که در مدت زمان بسیار کوتاهی و طی چند ساعت از یک نقطه از استان به نقطه ای دیگر از استان و یا حتی به استانهای مجاور حمل شده و در آنجا جهت بهره برداری نصب شود. در حالیکه جهت نصب فیدرهای ثابت نیاز به صرف زمان در حدود چند هفته است.

افتخاری خاطرنشان کرد: طراحی این ارابه ها و انتخاب و آرایش نصب تجهیزات به گونه ای انجام شده است که ابعاد فیدرها محدودیت ترافیکی نداشته  لذا جهت حمل در سطح جاده های کشور نیاز به اخذ مجوزات ترافیکی خاص نیست.

وی گفت: خدمات مهندسی این پروژه توسط شرکت مهندسین مشاور آریا نیروی جم انجام شده است و پیمانکار سازنده فیدر و ارابه نیز شرکت صانع شرق و شرکت مهندسین برق گیلان زمین نیز به عنوان پیمانکار نصب ، تست و راه اندازی در این پروژه همکاری و فعالیت داشته اند.

افتخاری در خصوص هزینه های این پروژه بیان داشت: برای طراحی، ساخت، نصب، تست و راه اندازی این دو فیدر بالغ بر ده میلیارد ریال هزینه شده که برای هر فیدر حدود پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: حدود 30 درصد ارزش پروژه (معادل سه میلیارد ریال) شامل تجهیزاتی است که از موجودی انبار شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان تهیه شده و بر روی ارابه ها نصب شده است.

مجری طرح پستهای شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان اذعان داشت: این فیدرهای سیار در حال حاضر کار تغذیه خط دو مداره لوشان-دیلمان را انجام می دهند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه از دو فیدر استفاده شده و در هر لحظه هر کدام از فیدرها می تواند با اندکی تغییر در اتصالات خط دو مداره لوشان-دیلمان این دو مدار را تغذیه نماید.

افتخاری با اشاره به قابلیتهای فیدرهای سیار، گفت: چنانچه در نقطه ای از شبکه برق استان گیلان مشکلی برای یکی از فیدرهای پست به وجود بیاید، کار آماده سازی برای حمل این فیدر کمتر از یک ساعت به طول خواهد انجامید.

وی بیان کرد: این محموله غیرترافیکی بوده و نیاز به مجوز ترافیکی نیز ندارد. چرا که در طراحی ارابه و ارتفاع تجهیزات دقت لازم صورت گرفته است. پس از آماده سازی فیدر جهت حمل، حداکثر زمان لازم جهت حمل از لوشان به دورترین نقطه استان کمتر از سه ساعت زمان نیاز است و در مدت زمان کمتر از سه ساعت فیدر آماده بهره برداری  خواهد بود. به عبارتی دیگر در مدت زمان کمتر از  یک روز فیدر قابلیت بهره برداری در هر نقطه دیگری از سطح استان را داراست.

مجری طرح پستهای شرکت با اشاره به هفته پدافند غیرعامل ، بیان داشت: ویژگی های بارز عنوان شده در مورد فیدرهای سیار بیانگر قابلیت بالای این فیدرها  در مانورها می باشد. در حال حاضر شرکت برق منطقه ای گیلان سه دستگاه فیدر سیار در اختیار دارد که دو دستگاه در پست نیروگاهی لوشان در حال بهره برداری بوده و یک دستگاه در پست شهید سیادتی رشت آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز