خبرگزاری کار ایران

علیرضا قانع خبر داد:

اولین اجرای نمایش مذهبی هنرمندان گیلانی در خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۵۸۷

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت گفت: برای اولین بار هنرمندان گیلانی نمایش مذهبی را در خارج کشور اجرا می‌کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه چهار نمایش نقل واقعه، روایت عشق، نسخه نو و  مولای عشق در ایام تاسوعا و عاشورا در پیاده راه فرهنگی رشت اجرا شد، اظهار داشت: هنرمندان گیلانی درصدد هستند که چکیده ای از این چهار نمایش را در قالب یک نمایش ترکیبی در کربلای معلی در اربعین امام حسین(ع) اجرا کنند.

علیرضا قانع با تاکید بر اینکه این نمایش ترکیبی با نام کاروان عشق اجرا می‌شود، افزود: هنرمندان گیلانی در قالب یک گروه ۱۸ نفره این نمایش را اجرا می کنند.

وی گفت: در این نمایش چگونگی شهادت حضرت‌عباس(ع)،شهادت‌علی اصغر(ع)، شهادت امام حسین(ع) و گریزی از شهدای مدافع حرم روایت می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: نمایش کاروان عشق در موکب فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اجرا می‌شود و در این نمایش هنرمندان شاخص گیلان حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه محمد تجدد سرپرستی مجمع را بر عهده دارد، افزود: این برای اولین‌بار است که هنرمندان گیلانی نمایش مذهبی را در خارج کشور اجرا می کنند.

قانع در پایان گفت: اسماعیل حاجتی، محمد حاجتی، بشیر اصلی خلیلی، سید هادی قاسم دوست، روزبه اخوان، مرتضی زحمتکش، سجاد عزیزپور، یاسر میرحمیدی، محمد بیجند گودرزی، روح الله محمدی، مسلم خردمند، حمیدرضا علی‌زاده،آرام تجدد، مصطفی‌جعفری، عباس‌نیکنام عبداله محسنی و محمدرضا مقصودی در این نمایش ها حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز