خبرگزاری کار ایران

بر اثر بی‌توجهی به موارد ایمنی صورت گرفت؛

انفجار یک باب منزل مسکونی به علت نشت گاز در رشت

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۵۰۰

استاندارد نبودن بست شیلنگ گاز و جدا شدن شیلنگ، موجب انتشار گاز و در نهایت انفجار و آتش سوزی در یک منزل مسکونی در شهر رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر انفجار در یک باب منزل مسکونی، بی‌درنگ ستاد فرماندهی سازمان ۵ دستگاه‌خودرو به همراه ۱۵ تن آتش‌نشان از ایستگاه‌های ۱۱ و ۵ و ۲  را به محل حادثه واقع در بلوار شهید بهشتی، خیابان بهار اعزام کرد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: آتش نشانان سریعا پس از ایمن‌سازی محل حادثه و قطع سیستم برق و گاز بهمراه تجهیزات اطفایی وارد منزل شده و نسبت به اطفای آتش اقدام کردند.

شهرام مومنی بیان کرد: علت حادثه نبود بست مناسب شیلنگ گاز متصل به سماور گازی بوده که با توجه به عدم حضور مالک در منزل، بر اثر فشار گاز و خارج شدن شیلنگ، موجبات انتشارگاز و در نهایت انفجار و آتش سوزی را فراهم کرد.

وی در پایان به عدم رعایت طول شیلنگ گاز شهری در این حادثه اشاره داشت و افزود: حداکثر طول شیلنگ گاز شهری یک متر و ۲۰ سانت بوده که با توجه به تصاویر منتشره عدم رعایت این اصول به وضوح دیده می شود.

وی اذعان داشت: این حادثه با توجه به خسارات مالی بدون آسیب و تلفات جانی به خیر گذشت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز