خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه گیلان؛

سومین همایش ملی هواشناسی اسفندماه در گیلان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۰۶۹

سومین همایش ملی هواشناسی پایش و پیش‌بینی کوتاه‌مدت مخاطرات جوی به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، گردهم‌آیی و تبادل دانش پژوهشگران فعال در مقوله پایش و پیش‌بینی کوتاه‌مدت مخاطرات جوی در جهت ارتقاء دانش هواشناسی و معرفی روش‌های نوین در پایش و پیش‌بینی کوتاه مدت و سیستم‌های یکپارچه هشدار سریع مخاطرات نقش و اهمیت بالای آن در کاهش خسارت های مالی و جانی دارد.

در حاشیه این همایش، توانمندی خدمات کاربردی مرتبط با علم هواشناسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

هدف از برگزاری این همایش، ارائه آخرین یافته‌های علمی در خصوص روش‌های حال بینی، پایش و پیش‌بینی کوتاه مدت مخاطرات جوی با توجه به نقش و اهمیت بالای آن در کاهش خسارت های مالی و جانی است.

در حاشیه برپایی همایش، برنامه‌ریزی برای برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات، سخت افزارها، نرم افزارها و انتشارات مرتبط با موضوعات همایش صورت گرفته است. همچنین برپایی چند عنوان کارگاه تخصصی با حضور صاحبنظران در زمینه‌های خاص مرتبط با محورهای همایش، از برنامه جانبی پیش‌بینی شده برای همایش خواهد بود. 

طوفان تندری، طوفان حاره ای، طوفان گرد و خاک، سرما و یخبندان، آلودگی هوا و دریا، امواج هجومی دریا، گرم باد و آتش سوزی، بارش شدیسد و سیل آسا، برف،کولاک، بهمن و مه، فناوری های نوین در پایش و پیش بینی، سامانه های یکپارچه هشدار سریع مخاطرات را از محورهای سومین همایش ملی هواشناسی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز