خبرگزاری کار ایران

رئیس‌دانشگاه آزاد واحد رشت خبر داد:

لزوم برنامه‌ای جامع در توسعه تولیدات گلخانه‌ای در واحدهای دانشگاهی گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۸۱۶

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از لزوم برنامه‌ای جامع در توسعه تولیدات گلخانه‌ای در واحدهای دانشگاهی استان گیلان خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به همراه تنی چند از معاونین و مدیران از گلخانه تولید سبزی و صیفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بازدید کرد.

 علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این بازدید با اشاره به وجود ظرفیت‌های لازم در جهت گسترش فعالیت‌های کشاورزی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن دارا بودن پتانسیل‌های موجود در حوزه کشاورزی شامل رشته‌های تخصصی در این حوزه، وجود افراد متخصص و با تجربه و گلخانه‌های موجود، این امکان را دارد که فعالیت‌های خود را در بخش کشاورزی توسعه بخشد.

وی با اشاره به اهمیت و مزیت‌های تولید گلخانه‌ای و پتانسیل‌های موجود در این بخش گفت: در راستای ابلاغ بخشنامه ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی  و تأمین بخشی از درآمدهای غیر شهریه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اقدام به کشت در یک باب گل خانه جهت تولید سبزی و صیفی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از لزوم داشتن برنامه ای جامع در توسعه تولیدات گلخانه‌ای در واحدهای دانشگاهی استان گیلان خبرداد و عنوان کرد: برنامه ریزی در این جهت باعث خواهد شد ضمن افزایش ساماندهی تولیدات گل خانه ای به هدف توسعه گلخانه‌ها که تامین قسمتی از درآمدهای خارج از شهریه،  تولید با هزینه کم و محصول با کیفیت است ، نزدیک شد.

 امیرتیموری با برشمردن افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها در سطح واحدهای دانشگاهی استان گیلان، افزود: در نیمه دوم سال جاری، گلخانه تولیدی سبزی و صیفی تولیداتی مانند خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل، بادمجان، سبزیجات برگی مانند جعفری، گشنیز ، ریحان، تربچه و شاهی خواهند داشت و در گلخانه ای دیگر تولید گل و گیاهان زینتی و گل‌های آپارتمانی و گلدانی پیش‌بینی شد که امیدوارم با توجه به وجود امکانات و اقلیم منطقه بتوان نسبت به درآمد زایی بیشتر اقدام کرد.

لازم به ذکر است این گلخانه در فضایی بالغ بر 500 متر مربع در محل دانشکده کشاورزی واقع در مجتمع لاکان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز