خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد:

افزایش دو برابری تعداد مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تا پایان برنامه ششم

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور پیش‌بینی می‌کنیم تعداد مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به دو برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تاسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در استان‌های خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان تا سال 96 خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در هر کدام از استان‌ها یک مرکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان فعالیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد 80 حوزه تا سال 1400 در دانشگاه‌های کشور تاسیس می‌شود، افزود: اکنون تاسیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در استان‌های نوار غربی کشور مد نظر است.

حریزاوی به وجود دو حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در هر کدام از استان‌های خراسان رضوی، سمنان و اصفهان اشاره کرد و گفت: در تهران 10 حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه درس‌های حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در 60 واحد به دانشجویان ارائه می‌شود، افزود: دانشجویان با کسب مهارت‌های لازم برای جهاد علمی فرهنگی آماده می‌شوند و فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

وی نیمی از دانشجویان این حوزه را خانم‌ها عنوان کرد و بیان داشت: خانم‌ها بیشتر به سه عرصه هنر، زن و خانواده و تعلیم و تربیت تمایل دارند.

حریزاوی افزود: مدرک‌گرایی آفت دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و در این زمینه در رنج و آسیب هستند بنابراین اعتقاد داریم انتخاب رشته باید برای انتخاب ماموریت باشد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به تلاش دانشجویان در موفقیت در کسب پایان‌نامه تحصیلی اشاره کرد و اذعان داشت: هر کدام از دانشجویان انقلابی یک ماموریت تعریف شده دارند و باید نقش خود برای تحقق تمدن اسلامی را بشناسند و به صورت خودجوش به آن فعالیت بپردازند.

کد خبر : ۴۲۰۳۱۰