خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت خواستار شد:

استفاده از ظرفیت جنگل‌ها برای توسعه گردشگری در شهرستان شفت

جلسه تودیع و معارفه ریاست منابع طبیعی شهرستان شفت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از شفت، فرماندار شفت در این جلسه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع‌طبیعی، جنگل‌های شفت را فرصتی برای توسعه گردشگری دانست و به برخی ظرفیت‌های شهرستان در این‌خصوص برشمرد.

محمدرضا محسنی افزود: واگذاری منابع طبیعی به بخش‌خصوصی باید با طرح و برنامه باشد و دولت نیز در افزایش بازدهی این طرح‌ها کنار سرمایه‌گذاران خواهد بود.

فرماندار شفت در ادامه با برشمردن ویژگی‌های یک مدیر خوب افزود: مدیر شایسته باید برنامه‌محور و ریسک‌پذیر باشد و از افراط و تفریط دوری کند.

فرماندار شفت با بیان اینکه این شهرستان دارای 35000 هکتار جنگل است، تصریح کرد: این منابع خدادای و انفال هستند و باید در حفظ و حراست از آنها کوشید.

وی به لزوم دقت در تغییر کاربری‌ها در مناطق حاشیه جنگل اشاره و خاطرنشان کرد: با تدبیر و اشراف به قانون بسیاری از مشکلات مردم در این مناطق رفع خواهد شد.

محسنی با اشاره به نگاه شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران گفت: نیروهای توانمند بومی می‌توانند با شناختی که از منطقه خود دارند در انجام امور عملکرد خوبی داشته باشند؛ هر چند این امر با چالش‌های خاص خود همراه است و باید به آن توجه داشت.

فرماندار شفت در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های فضل الله رمضانیان ریاست سابق اداره منابع طبیعی شهرستان شفت برای جمالزاده ریاست جدید این اداره آرزوی موفقیت نمود.

همچنین در این جلسه فریور نقوی معاون برنامه‌ریزی، توسعه و مدیریت منابع آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان نیز با اشاره به اینکه برای حفظ منابع طبیعی باید مردم را کنار خود ببینیم، افزود: هرچه میزان مشارکت مردم و آگاهی آنها نسبت به این موضوع  افزایش یابد ما به اهداف‌مان نزدیک‌تر می‌شویم.

وی خاطر‌نشان کرد: با اطلاع‌رسانی صحیح درباره اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی می‌توانیم به صورت ساختاری جلوی قاچاق چوب را بگیریم.

در پایان این جلسه نیز ناصر جمالزاده به عنوان رییس جدید اداره منابع طبیعی شفت معرفی شد . جمالزاده قبل از این، معاونت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صومعه‌سرا را بر عهده داشته است.

کد خبر : ۴۲۰۰۷۹