خبرگزاری کار ایران

در بازدید هیات برد از دانشکده شرق گیلان مورد توجه قرار گرفت؛

گیلان پتانسیل لازم برای جذب دانشجو دکتری تخصصی علوم سلولی کاربردی را دارد

هیات ممتحنه ارزشیابی و برنامه ریزی رشته علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت وزارت بهداشت برای صدور مجوز جذب دانشجو در مقطع دکتری تخصصی- PHD از دانشکده شرق گیلان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، هیات ممتحنه ارزشیابی و برنامه ریزی رشته علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت وزارت بهداشت برای صدور مجوز جذب دانشجو در رشته دکتری تخصصی- PHD علوم سلولی کاربردی و مهندسی بافت از دانشکده شرق گیلان بازدید کردند. 

در حاشیه این بازدید نشستی نیز با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاون آموزشی دانشگاه و ریاست دانشکده شرق گیلان تشکیل شد.

 شاهرخ یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این جلسه با اشاره به این مطلب که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی در صدد است که فعالیت‌های بین بخشی را توسعه دهد و به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کند بر اهمیت رشته های سلولی کاربردی و ارتباط علوم پایه و بالین تاکید کرد.

وی ادامه داد: امروز دانشگاه علوم پزشکی می خواهد با استفاده از روش های علمی و بدور از آزمون و خطا به سمت ارتقای سلامت جامعه حرکت کند در این خصوص، تعامل علوم بالین و علوم پایه می‌تواند منجر به ارتقای جایگاه علمی استان شود.

در این جلسه اعضای هیات برد نیز با اشاره به همکاری مناسب دانشگاه و وجود فضاهای فیزیکی مناسب برای توسعه رشته‌ها و علوم نوین، اظهار داشت: در مقطع دکتری تخصصی رشته‌های زیادی وجود دارد اما رشته سلولی کاربردی در این میان حایز اهمیت است و برای راه اندازی این رشته دو مقوله زیر ساخت و نیروی انسانی مورد توجه و تاکید است که پتانسیل لازم برای استقرار این رشته‌ها در گیلان مهیا است و گیلان می‌تواند یک سانتر کشوری برای توسعه رشته‌های سلولی مولکولی باشد. در این راستا حداقل های مورد نیاز نیروی انسانی هم باید لحاظ شود.

کد خبر : ۴۱۹۸۵۸