خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان شهرداری رشت خبر داد:

برگزاری پنجمین سوگواره هنر عاشورایی

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۴۹۰

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از برگزاری پنجمین سوگواره هنر عاشورایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع استفاده از ظرفیت‌های مردمی در گسترش فرهنگ و هنر عاشورایی را از مهمترین اهداف برگزاری هنر سوگواره عاشورایی عنوان کرد و گفت: سوگواره هنر عاشورایی برای بیان حماسه عاشورا و انتقال پیام آن و فراهم آوردن بستری مناسب برای ارایه توانمندی‌ها و کشف استعدادهای هنری همسو برگزار می شود.

وی پوستر، عکس و شعر را از بخش های اصلی سوگواره عنوان کرد و گفت: امسال بخش تزیین هیات ها با محوریت سن عزاداری با عنوان بخش ویژه به سوگواره اضافه شده و هیات‌ها می‌توانند با ارسال عکس از تزیین هیات ها با محوریت سن عزاداری در این بخش شرکت کنند.

علیرضا قانع به قسمت‌های جانبی، بخش پوستر اشاره کرد و گفت: بخش پوستر از سه قسمت پوسترهای هنری و گرافیکی، لوگو تایپ اسمای متبرکه، پوسترهای اطلاع رسانی هیات ها تشکیل شده است.

وی درباره پوسترهای اطلاع رسانی هیات‌ها گفت: هیات‌های عزاداری می‌توانند با ارسال پوسترهای اطلاع رسانی برنامه های عزاداری در این قسمت شرکت کنند.

قانع در ادامه به موضوعات بخش عکس اشاره کرد و اظهار داشت: عکاسی از مراسم آیینی مانند تعزیه و دسته های عزاداری و خیمه سوزانی و نمازظهرعاشورا، سنت اطعام و نذر، حضور سالمندان در عزاداری، نقش کودکان و نوجوانان درمراسم، بقاع، مساجد، تکایا و حسینیه ها موضوعاتی است که متقاضیان می توانند با محوریت آن ها در بخش عکس شرکت کنند، وی همچنین افزود: علاقمندان می توانند آثار خود را با موضوع آزاد نیز به دبیرخانه مسابقات ارسال کنند.

قانع ادامه داد: عکاسی عزاداری از محیط بقعه متبرکه حضرت خواهر امام (ع)، دانای علی، پیاده راه فرهنگی و همچنین پیاده روی اربعین در کربلای معلی مربوط به بخش ویژه عکاسی هستند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به بخش شعر با موضوع حماسه عاشورایی اشاره کرد و اضافه کرد: شعر های دو بیتی و رباعی با موضوع حضرت علی اصغر(ع) در بخش ویژه شعر گنجانده شده اند.

وی مهلت ارسال آثار را تا ۴ آذر ماه ۱۳۹۵ عنوان کرد و افزود: آثارارسالی ۱۸ آذر ۱۳۹۵ داوری خواهند شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به شرایط عمومی و اختصاصی پنجمین سوگواره عاشورایی و نحوه ارسال آثار اشاره کرد و اظهار داشت علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و همچنین فرهنگسرای مجازی شهر رشت از این شرایط مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز