خبرگزاری کار ایران

نمایش مقتل خوانی با عنوان مولای عشق روایتگر حماسه امام حسین است

نمایش مولای عشق تاسوعا و عاشورای حسینی در رشت اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد تجدد کارگردان نمایش مولای عشق با بیان اینکه این تئاتر ترکیبی از نمایش و تعزیه است اظهار داشت: در این نمایش واقعه ظهر تاسوعا و عاشورا روایت می‌شود و به همت هیئت عزاداری عباسیون و مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت برگزار می‌شود.

وی عوامل اجرایی و بازیگران این نمایش را بیش از ۳۵ نفر عنوان کرد و افزود: ترکیبی از پیشکسوتان و جوانان هنرمند استان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان تئاتر گیلان با بیان اینکه در نمایش مولای عشق بازیگران حرفه‌ای مانند؛ اکبر محبوبی‌فر، وحید محبوب بشری، اسماعیل حاجتی، امیر میر خوشحال،  مهرداد آبسالان حضور دارند، تصریح کرد: جمعی از طراحان دکور و صحنه حرفه ای نیز در این نمایش حضور دارند و موسیقی این نمایش اثری از هنرمند خوب استان مرتضی یک رنگ است و بازیگر بانوی این نمایش هانیه هجرتی است.

تجدد با اشاره به اینکه  این نمایش در دو مکان میدان صیقلان و شهدای ذهاب و چهار وقت( ظهر و عصر تاسوعا، ظهر و عصر عاشورا) برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: این نمایش برای دومین سال متوالی و به صورت مقتل خوانی برگزار می‌شود و متن نمایش دقیقا مقتل خوانی شهادت حضرت عباس (ع) و مقتل خوانی شهادت امام حسین(ع) و علی اصغر(ع) و خطبه خوانی حضرت زینب(س) است.

کد خبر : ۴۱۸۰۶۲