خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان:

امر به معروف و نهی از منکر به معنای دوست داشتن شهروندان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به معنای دوست داشتن شهروندان است.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه رفیعی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران خواهر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان بیان کرد: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به‌ درستی انجام شود تاثیرگذاری بسیار عمیقی در اصلاح جامعه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به تعظیم افراد منصف در مقابل فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خوبی‌ها و پاکی‌ها است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را سبب در مسیر صحیح قراردادن استعدادها و توانایی‌های انسان خواند و گفت: تمام افراد جامعه در مقابل همدیگر مسؤول هستند.

رفیعی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند اجرای برنامه‌های عملیاتی است، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای دوست داشتن شهروندان است.

رفیعی امر به معروف و نهی از منکر را هدیه تمام خوبی‌ها، پاکی‌ها و زیبایی‌ها به مردم عنوان کرد و اذعان داشت: همدیگر را نمی‌خواهیم به طرف ناپاکی‌ها هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده یکی از جایگاه‌های مهم برای پرورش استعداد و توانایی‌های افراد است، خاطرنشان کرد: خانواده سلول پیکر جامعه را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان سلامت جامعه را نیازمند داشتن خانواده سالم ذکر کرد و افزود: امر مذکور نیازمند پرورش و تربیت اعضای خانواده سالم است.

رفیعی با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند در جامعه تحول ایجاد کنند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم بانوان مردان را به جبهه‌های نبرد اعزام کردند تا از دین خدا دفاع کنند.

وی به تاثیرگذاری بانوان بر مردان اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به سلامت فکری و روحی بانوان حائز اهمیت است.

رفیعی با بیان اینکه تربیت فرزندان به عهده بانوان گذاشته شده است، گفت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و بسیار تاثیرگذار هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مردان جامعه به معنویت دست پیدا کنند باید بانوان در این عرصه پیشگام باشند.

کد خبر : ۴۱۷۳۰۴