خبرگزاری کار ایران

شهرام مومنی خبر داد:

بی‌احتیاطی باعث انفجار در بالکن منزل مسکونی شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۱۷۸

نشت گاز شهری در بالکن باعث تجمع گازهای منتشره و انفجار توام با آتش‌سوزی در رشت شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار و بروز آتش‌سوزی در بالکن یک‌ باب آپارتمان، بی‌درنگ متصدی ارتباطات مرکز کنترل ۱۲۵ آتش‌نشانی ۷ دستگاه خودروی اطفایی و نجات از ایستگاه‌های ۱۱و ۵ و۲ همراه ۱۵ تن آتش‌نشان را به محل حادثه واقع در بلوار لاکان- مسکن‌مهر اعزام کرد.

شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در این باره گفت: بواسطه اعلام حادثه، آتش نشانان سریعا در کمتر از  ۲ دقیقه به محل حادثه رسیده و به دو  گروه امداد و نجات و اطفای آتش تقسیم شدند.

مومنی در ادامه با بیان اینکه بواسطه انفجار و احتمال محبوس شدن افراد در داخل منزل مسکونی تیم نجات سازمان آتش نشانی به جستجوی محبوس شدگان احتمالی و همچنین انجام تمهیدات ایمنی در محل پرداخت افزود: یک گروه امداد و نجات سریعا تمامی مکان های آسیب دیده را بازدید و از نبود فرد یا افراد محبوس شده اطمینان حاصل کردند.

احمد احمد نیا مسوول ایستگاه ۱۱ آتش نشانی که در محل حادثه حضور داشت گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت و آتش در همان بالکن منزل مسکونی مهار شد.

طی بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی علت  انفجار توام با آتش سوزی خفیف، نشت گاز شهری از قسمت شیر گاز منصوبه در بالکن بوده که بواسطه محصور شدن بالکن و تجمع گازهای منتشره در فضای بسته و رسیدن به شعله آبگرمکن موجبات انفجار توام با آتش سوزی فراهم شد.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی در پایان جهت پیشگیری از چنین حوادثی گفت: به شهروندان توصیه می شود هر گونه اتصالات مربوط به گاز شهری را به درستی و توسط افراد متخصص بررسی کنند و به دقت به داشتن درپوش خروجی شیرهای گاز بلا استفاده  توجه داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز