خبرگزاری کار ایران

فرماندار لاهیجان خواستار شد:

نگاه نیروی انتظامی به جامعه ارشادی باشد، نه قهری

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۱۵۵

فرماندار لاهیجان گفت: نگاه نیروی انتظامی نگاه ارشادی است، نه قهری و با ارشاد و ادبیات خوب بهتر می‌تواند حس امنیت را در جامعه به وجود بیاورد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، فرماندهی و جمعی از پرسنل  نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با فرماندار شهرستان لاهیجان دیدار کردند.

در این دیدار سید محمد احمدی به اهمیت مقوله امنیت در جامعه پرداخت و گفت: نیروی انتظامی با تمام قدرت  امنیت  و آرامش جامعه را برقرار می‌کند  و وظایف و رسالتی که دارد به نحو احسن انجام می‌دهد و دنیا  هم تئوری که برای مقوله امنیت قائل است کم‌نظیر نسبت به سایر پدیده‌ها است.

فرماندار لاهیجان بیان داشت: مردم و پلیس باید ارتباط دو سویه داشته باشند تا خروجی آن امنیت، آرامش  و سلامت جامعه باشد. اجتماعی محور بودن  کار پلیس موجب می‌شود همه مسائل امنیتی به صورت سخت حل نشود بلکه استفاده  از ابزار سخت در انتهای کاری لحاظ شود.

 احمدی با بیان اینکه نیروی انتظامی عضو موثر در شورای تامین  شهرستان، استان و شورای امنیت کشور  محسوب  می‌شود و نقش آن نقش محوری است نه نقش ابزاری، تاکید کرد: نگاه نیروی انتظامی یک نگاه ارشادی است، نه نگاه قهری، چون نیروی انتظامی با ارشاد و ادبیات خوب  بهتر می‌تواند حس امنیت را در جامعه به وجود بیاورد و لزومی ندارد در همه موارد از ابزار سخت استفاده شود.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در چهار دهه عمر انقلاب‌اسلامی جامعه را تهدید می‌کند، افزود: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری عزم ملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و...نقش نیروی‌انتظامی نقشی محوری و کلیدی محسوب می‌شود.

فرماندار لاهیجان تصریح کرد: اگر جوانان  با استکبار  همگام  و هم‌صدا شوند بزرگترین  آسیب اجتماعی است  بنابراین  نیروی انتظامی  می‌تواند با استفاده از گزینه اجتماعی محور بودن موجب جذب جوانان  به نظام شود که خدا را شکر این کار انجام شده  و تداوم هم دارد .

احمدی  خاطرنشان  کرد: در مدت کوتاهی که عهده‌دار این مسئولیت در لاهیجان شدم مشاهده کردم احساس امنیت در شهرستان خصوصاً بین مردم خوب است و این نتیجه زحمات نیروی انتظامی است زیرا احساس امنیت در شهرستان بوجود آوردن خیلی مهم است و موجب آرامش و پویایی اجتماعی می‌شود .

فرماندار لاهیجان گفت: از 24 میلیون مسافری که ایام تعطیلات گذشته وارد گیلان شدند اکثر آنها کاندیدای بیتوته در شهرستان لاهیجان  هستند، این نبود مگر وجود امکانات خوب از جمله  امنیت شهرستان، البته این‌ کار یعنیوجود امنیت تصادفی نیست بلکه برنامه‌ریزی دقیق  و خوب  را می‌طلبد  که در پلیس شهرستان لاهیجان وجود  دارد.

وی به انتخابات  سال آینده  ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی  اشاره  کرد و بیان داشت: یک رویداد مهم سال آینده پیش رو داریم که ما مجریان  باید امانتدار خوبی برای نظام باشیم و اقتدار نظام را پای صندوق‌های رأی  نشان بدهیم  و این میسر  نیست مگر اینکه فضای خوبی از هر حیث از جمله امنیت در جامعه  بوجود آید .

احمدی افزود: در این راستا  نیز قانون اساسی فصل الخطاب است که در آن قانون همه موارد از جمله امنیت  پیش‌بینی شده است .

فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: انتخابات گذشته نیز دولت تدبیر و امید به اثبات رسانده با رعایت اصل بی‌طرفی توانسته حضور حداکثری مردم را  پای صندوق‌های رأی داشته  باشد و همچنین  امانتدار خوبی برای مردم تلقی شود.

 احمدی در پایان با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم  و صفر  که در آن پیروزی خون بر شمشیر اتفاق افتاده است به پرسنل نیروی انتظامی توصیه و تاکید کرد در این ماه عزیز  نیز طوری  برنامه‌ریزی کنند که مردم  مال و جانشان در ایام عزاداری  اباعبدالحسین حفظ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز