خبرگزاری کار ایران

به همت شهرداری لاهیجان؛

برگزاری اولین همایش ملی نقاشی‌ها و دیوارنگارهای مذهبی ایران

اولین همایش ملی نقاشی‌ها و دیوارنگارهای مذهبی ایران به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری لاهیجان و دانشگاه گیلان در لاهیجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، شهردار لاهیجان در اولین همایش ملی نقاشی‌ها و دیوار نگارهای مذهبی ایران  بیان کرد: در شهری واقع هستیم که به نوع خود پایگاهی برای تشیع است و پایگاه و خواستگاه بودن آن را در معماری، کالبد و شهرسازی شهر می‌توان مشاهده کرد.

رییس اولین همایش ملی نقاشی‌ها و دیوار نگارهای مذهبی ایران تصریح کرد: لاهیجان شهری نیست که در هسته مرکزی امروزی آن کوه و دریاچه می‌بینیم. لاهیجان اصلی براساس محلات و محله محور بوده است که بخش اصلی آن امروز فراموش و غافل شده است.

آگشته افزود: با استراتژی که تیم مدیریت شهری دارد براساس پروتکل‌هایی که با استان خواهیم داشت، امیدواریم این محلات احیا شوند.

وی ضمن تبریک هفتم مهرماه، روز ایمنی و آتش نشانی و تقدیر از جان فشانان مدیریت شهری گفت: برگزاری همایش ملی نقاشی‌ها و دیوارنگارهای مذهبی ایران به قدری برایمان مهم بود که تجلیل از آتش‌نشانان عزیز را به روز دیگری موکول کردیم.

شهردار لاهیجان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: یاد بزرگ مردانی که تمام زندگی و جوانی شان را برای آسایش امروز ما گذاشتند، گرامی می‌داریم.

آگشته افزود: در هنر معماری باید از اجزای این هنر نیز استفاده کنیم. نقاشی در حوزه معماری و آمیختگی آن با معماری را نمی‌شود انکار کرد ولی این موضوع هر از گاهی در تاریخ مورد غفلت و بی‌مهری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تیم مدیریت شهری آمادگی خود را برای حفظ بقاع و نقاشی‌های بقاع متبرکه که یکی از شاخصه‌های تاریخی لاهیجان است، اعلام می‌دارد.

کد خبر : ۴۱۵۰۶۶