خبرگزاری کار ایران

تاکید شهردار رشت بر خود کنترلی در فضاهای مجازی

شهردار رشت، بر خود کنترلی در فضاهای مجازی تاکید کرد.

 

به گزارش ایلنا از رشت، ثابت‌قدم همزمان با آغازین روزهای سال تحصیلی در مدرسه آذر بهنیا با تاکید برتغییر ارتباطات درعصر کنونی اظهار کرد: با پیشرفت زمان و ورود رایانه و موبایل درعرصه ارتباطات شاهد تغییرات شدیدی در همه عرصه‌ها هستیم.

شهردار رشت گفت: از آنجایی که امروز کنترل فضاهای مجازی بسیار سخت  شده است و دانش آموزان نیز به سبب استقلال فکری  و مسافتی از خانواده جدا شده‌اند هر فردی باید با خود کنترلی سعی کند تا به عنوان یک فرد مفید در جامعه نقش آفرینی کند.

وی با تاکید بر رعایت آموزه‌های تعلیم و ترتیب توسط خانواده‌ها گفت:  مجموعه مدیریت شهری با استفاده از مدرسه آذر بهنیا به عنوان پایلوت و نقطه مبدا برای رشد توسعه شهری  با بهره‌مندی توصیه‌های ارشادگونه مهندس بهنیا در راستای توسعه شهری گام برمی‌دارد.

نجیب رییس آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با قدردانی از فرزند مرحوم بهینا در توسعه مدرسه فوق اظهار کرد: امروز ۲۰۰۰ دانش آموز در سه مدرسه با نام‌های نصرت ، آذر بهنیا و انقلاب اسلامی در این منطقه مشغول به تحصیل هستند.

وی با قدردانی از شهردار رشت در راستای اجرای پروژه بازآفرینی شهر خاطرنشان کرد: حضور شهردار در این مدرسه نشان از اهمیت آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در مجموعه مدیریت شهری است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر جلب مشارکت عمومی در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: جامعه شناسان نهادهای خانواده، تعلیم و تربیت دین و مذهب اقتصاد و حقوق و اخلاق از نهادهای اصلی اجتماعی دانستند.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش  از ارتباط تنگاتنگ نهادهای اصلی اجتماعی خبر داد و گفت: نهاد آموزش و پرورش و خانواده باید بیش از دیگر نهادها با یکدیگر ارتباط متقابل داشته باشند .

اکبری با اشاره بر لزوم انعطاف پذیری آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ایجاد انعطاف در آموزش و پرورش باید از برنامه ریزی غلطان با مشارکت حداکثری استفاده کرد.

وی افزود: آموزش پرورش نوین آموزش پرورش مشارکت پذیر است، بنابراین با استفاده از فکر و اندیشه خرد جمعی می توان به توسعه همه جانبه در زمینه تعلیم و تربیت دست یافت.

 بهزاد بهنیا نیز در این مراسم با قدردانی از حضور شهردار در مدرسه یاد شده اظهار داشت: این مدرسه در پی آموزش های نوین است.

بهنیا با گرامیداشت یاد پدر و مادر مرحوم خود تصریح کرد: تربیت دختران سالم و مسئولیت پذیر در جامعه از مهم ترین خواسته وآرزوهای هر پدر و مادر است.

وی در ادامه ارائه شیوه درست تغذیه و انتقال بخشی از وسایل بازی پارک ها به مدارس را از مهم‌ترین ایده‌های خود برشمرد و گفت:  اندیشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که باآموزش از دوران مدرسه می‌توان در تربیت مردان و زنان بنام جهان  و مدیران نخبه گام برداشت.

کد خبر : ۴۱۴۷۴۰