خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

دانشگاه باید محل خلاقیت برای رشد علم شود

استاندار گیلان حضور پروفسور سمیعی را موجب ارتقای جایگاه گیلان در مباحث پزشکی دانست و افزود: دانشگاه باید محل خلاقیت و آزاداندیشی برای رشد علم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان دانشگاه گیلان با حضور پروفسور سمیعی بیان کرد: امروز فرصتی دست داد تا در کشوری امن با وجود تمام مشکلاتی که جود دارد در آرامش شاهد بازگشایی دانشگاه‌ها باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: چند روز پیش شاهد حضور بالغ بر 13 میلیون نفر دانش‌آموز در مدارس بودیم و امروز شاهد حضور دانشجویان تازه ورود هستیم که موجب رشد و بالندگی هستند.

نجفی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در کنار پویایی و علم باید در دیگر تحرکات سیاسی و اجتماعی نیز حضور فعال داشته باشند، اذعان داشت: امروز میهمان ویژه‌ای داریم که قلبش برای گیلانی و گیلان می‌تپد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: پروفسور مجید سمیعی چهره‌ای است که دنیا به آن می‌بالد و بنده افتخار دارم که تاکنون پنج مرحله میزبان ایشان بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دانشجویان را ثروتی عظیم برای دانشگاه‌ها دانسته‌اند، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم که دانشگاهی اندیشمند، خلاق و دانش‌بنیان داشته باشیم و شرایطی فراهم کنیم که تمام برنامه‌های دانشگاهیان با بخش صنعت و تولید همراه باشد.

نجفی با بیان اینکه دو مرتبه به عنوان استاندار و سه بار نیز در تصدی‌های دیگر در خدمت پروفسور سمیعی بودم، تصریح کرد: سمیعی همواره یک گیلانی و یک رشتی باقی می‌ماند.

استاندار گیلان حضور پروفسور سمیعی را موجب ارتقای جایگاه گیلان در مباحث پزشکی دانست و افزود: دانشگاه باید محل خلاقیت و آزاداندیشی برای رشد علم باشد.

کد خبر : ۴۱۴۵۱۷