خبرگزاری کار ایران

فرماندار املش عنوان کرد:

اعتیاد به موادمخدر در رأس تهدیدهای اجتماعی قرار گرفته است

فرماندار شهرستان املش گفت: اعتیاد به موادمخدر و روان گردان‌ها در رأس تهدیدهای اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از املش،جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان املش به ریاست یونس محمودی و با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی  در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار املش مسئله مبارزه با مواد مخدر را یکی از مهمترین مسایل و مشکلات نظام، رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهوری دانست و افزود:  یکی از آسیب‌های بسیار جدی جمهوری اسلامی ایران همین ترانزیت مواد مخدر است که جمهوری اسلامی به واسطه هم مرز بودن با کشور تولید کننده تریاک و ترانزیت آن به کشورهای اروپایی از مبارزان خط مقدم این عرصه است.

محمودی افزود: ما در این راه 3850 شهید و 12000 نفر جانباز تقدیم کرده ایم لذا همه مسئولین باید مسئله مبارزه با مواد مخدر را جدی بگیرند تا جوانان‌مان کمتر دچار آسیب‌های شدید اجتماعی، روحی و روانی شوند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز مانند سایر کشورها با پدیده شوم اعتیاد و موادمخدر مواجه است تصریح کرد: حدود سه درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشورمان، به مصرف موادمخدر و روان‌گردان‌ها اعتیاد دارند.

محمودی خاطرنشان کرد : تولید سالیانه حداقل 3300 تن تریاک در افغانستان براساس گزارش سال 2015 میلادی، سازمان‌های بین المللی حجم گسترده تجارت و گردش مالی موادمخدر، بروز مشکلات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در ابعاد مختلف برای جوامع ناشی از مصرف غیر قانونی مواد، تغییر الگوی مصرف از مواد سنتی به مواد صنعتی و شیمیایی، کاهش سن مصرف، ورود زنان و شاغلین به جرگه مواد، افزایش تقاضا و میل به مصرف مواد از یک سو و افزایش عرضه انواع مواد از سوی دیگر، نشانگر بزرگ شدن اندازه و دایره این تهدید پیچیده اجتماعی است.

وی افزود: به رغم دستاوردهای بزرگ بشریت در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی و اجتماعی، جامعه جهانی در حالی وارد قرن بیست و یکم شده است که تهدیدهای ناشی از معضلات اجتماعی، بر پیشرفت و سعادت انسان‌ها سایه افکنده و رفاه آنان را با خطر، مواجه ساخته است.

فرماندار شهرستان املش یادآور شد :اعتیاد به موادمخدر و روان گردان‌ها در رأس تهدیدهای اجتماعی قرار گرفته به طوری که در کنار سه بحران جهانی فقر و رشد جمعیت، نابودی محیط زیست وتهدیدات هسته‌ای، موادمخدر و روان‌گردانها به عنوان پدیده‌ای چند وجهی، بحران چهارم جهانی قرن حاضر تلقی شده است.

وی اظهار کرد: برای پیشگیری از این پدیده شوم باید قانون های اجتماعی تصویب کنیم نه قوانین انضباطی ایشان نقش آموزش و پرورش و روحانیون معظم را بسیار سازنده وموثر دانستند.

محمودی خواستار استمرار برگزاری اینگونه جلسات و پیگیری مصوبات و نیز برخورد صریح و قانونی با مراکزفروش و توزیع مواد مخدر شد.

کد خبر : ۴۱۲۱۹۳