خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال‌جاری تاکنون؛

170 کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۷۹۱

مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان گفت: از ابتدای سال‌جاری 170 کیلومتراز راه‌های روستایی استان را آسفالت کردیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سومین جلسه هم‌اندیشی  فرماندهان نیروی انتظامی استان ومدیران راه‌وشهرسازی در محل راه وشهرسازی گیلان برگزار شد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی گیلان با اشاره به وجود مشکلات تامین منابع مالی در اجرایی‌سازی پروژه‌ها گفت: علی‌رغم مشکلاتی که در تامین منابع مالی در حوزه راه‌ها بویژه راه‌های روستایی وجود دارد خوشبختانه از ابتدای سال‌جاری 170 کیلومتراز راه‌های روستایی آسفالت کردیم و در نظر داریم تا پایان سال به شبکه راه‌های روستایی در بخش جلگه‌ای  نیز رودیکرد ویژه‌ای داشته باشیم چراکه به دلیل وجود مناطق گردشگری و گستردگی مراکز جمعیتی حاشیه راه‌ها، راه‌های روستایی نقش راه‌های فرعی را در استان ایفا می‌کنند.

وی افزود: وجود مناطق بکر گردشگری وتوریستی درمناطق روستایی، اهمیت راه‌های روستایی را در توزیع گردشگر و مسافر در شبکه راه‌های استان دوچندان می‌کند که این امر در ایام تعطیل بیشتر نمودار می‌شود.

خاوری روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی، ایمن‌سازی محورها در بخش علائم ایمنی، چراغ‌های چشمک‌زن، روشنایی راه‌ها را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال‌جاری انجام گرفته و امیدواریم با همان شدتی که شروع شده ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب‌تر  برسیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مالی شدیدی در مجموعه راه و شهرسازی وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم حداقل ایمنی را در تمامی راه‌های مواصلاتی استان ایجاد کنیم و در تلاشیم کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای اعم از جانی ومالی را به حداقل برسانیم.

خاوری با ابراز خرسندی از اجرای اقدامات ایمنی در محورهای ارتباطی استان گفت: خوشبختانه با هماهنگی‌های مشترک بین راه و شهرسازی و پلیس‌راه  شاهد کاهش تلفات در سطح استان بودیم و امیدواریم بتوانیم این رویه کاهش تلفات را تا پایان سال حفظ نموده و ارتقاء دهیم.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند پروژه مهم در دست اقدام داریم که ارتقاء محور محور سراوان – فومن از راه اصلی به بزرگراه  و ارتقاء محور انزلی به رضوان‌شهر می‌توان اشاره کرد که به حمدالله در مرحله نهایی صدور مجوزهای لازم هستیم .

در ادامه سرهنگ مهرگان جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان نشست‌های تخصصی و هم‌اندیشی  مجموعه راه‌وشهرسازی و نیروی انتظامی را برای تامین امنیت بویژه امنیت و آسایش مردم در جاده‌ها و مسافران، بسیار تاثیرگذار خواند.

 وی گفت: استان گیلان از نظر تراکم جمعیت لازمه زیر ساخت‌هایی است که زیرساخت حمل ونقلی یکی از مهم‌ترین آنهاست و هدف همه ما ایجاد امنیت و آسایش است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما و حضور افراد پلیس‌راه در محورها و ملزم کردن شهروندان به رعایت قوانین می‌تواند یکی از مولفه‌های مهم برای ایجاد امنیت در جاده‌ها باشد که در بحث نیروی انسانی مطرح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز