خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم نامه شهرداری رشت و وزارت دفاع برای اجرای پروژه حمل و نقل ریلی

برای نخستین بار تفاهمنامه شهرداری رشت و وزارت دفاع درباره اجرای پروژه سامانه حمل و نقل ریلی( تراموا ) در شهر رشت منعقد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های شهردار رشت به منظور جذب سرمایه‌گذار برای احداث و توسعه سیستم حمل و نقل انبوه بر تراموا در سطح شهر رشت جلسه‌ای با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، اسلامی معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به همراه هیاتی از شهرداری رشت در محل ساختمان خاتم الاوصیا واقع در سایت وزارت دفاع برگزار شد.

در این جلسه طرفین درباره جنبه‌های مالی و اجرایی پروژه مذکور به مذاکره پرداختند و در پایان تفاهم‌نامه‌ای فیمابین طرفین برای اجرای پروژه به صورت EPCF منعقد شد.

لازم به توضیح است که این تفاهم‌نامه نتیجه تلاش مجموعه دفتر سرمایه‌گذاری است که در راستای احداث و توسعه ترموای شهر رشت  به منظور گسترش حمل‌و نقل عمومی و تسهیل در تردد شهروندان در معابر شهری در ۴ فاز  به طول تقریبی ۱۷۶۰۰ متر که از فرودگاه سردارجنگل تا مسکن مهر امتداد می‌یابد  و برآورد ریالی تقریبی ۱۰۰۰ میلیاردتومان تعریف شده است و لایحه آن در اواخر سال گذشته به تصویب شورای اسلامی شهر رشت رسیده بود.

کد خبر : ۴۰۸۷۷۲