خبرگزاری کار ایران

با سفر مسرور به چین صورت گرفت؛

افزایش حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۳۶

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از کارخانه تولیدی شرکت وارم گروپ سرمایه‌گذار چینی این منطقه در شانگهای بازدید و در جلسه مشترک با مدیران ارشد شرکت خواستار افزایش صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی منطقه آزاد انزلی به کشور‌های منطقه شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رضا مسرور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان که در قالب هیات عالی اقتصادی ایران همراه با طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارت نفت، راه و شهرسازی و اقتصاد و دارایی جهت حضور در کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و چین به کشور چین سفر کرده بود، در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال رسمی مقامات وزارت بازرگانی و اقتصادی کشور میزبان قرار گرفت.

وی ضمن شرکت در نشست‌های تخصصی اجلاس کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و چین در راستای توسعه همکاری های دو کشور، در همایش فرصت های سرمایه گذاری در ایران که با حضور بیش از ۲۰۰ تن از فعالان اقتصادی، تجار، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران چینی در سفارت ایران در شهر پکن برگزار شد، فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه و موقعیت استراتژیک منطقه آزاد انزلی با وجود دو کریدور اروم چی، آکتائو، انزلی و کریدور نستراک را تشریح کرد.

مسرور اظهارداشت: فعال‌سازی کریدور اروم چی‌چین، آکتائو قزاقستان، انزلی موجب‌توسعه همکاری‌های اقتصادی، مبادلات تجاری و همچنین رشد خدمات بنادر و ترانزیتی در راستای انتقال کالایی دو کشور می‌شود و مناطق آزاد ایران و به خصوص منطقه آزاد انزلی آمادگی لازم را برای جذب سرمایه گذاران چینی در طرح های توسعه‌ای و پروژه های زیر ساختی به ویژه مجتمع بندری کاسپین و اتصال ریل به آن را اعلام می‌کند و درحال حاضر ۴۱ شرکت چینی در منطقه به ثبت رسیده است و ۳۸ شرکت مجوز فعالیت خود را کسب کرده اند.

 فرصت های سرمایه گذاری ارائه شده از سوی مسرور در این نشست با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران چینی مواجه شد و در پایان این همایش سرمایه‌گذاران چینی با اشاره به زمینه‌های اقتصادی و تجاری مشترک دو کشور و همکاری‌های خوب فعالان اقتصادی و بازرگانان دو کشور، بهره‌گیری از شرایط ویژه منطقه آزاد انزلی را موجب افزایش و توسعه مراودات تجاری بین دو کشور دانستند و برای حضور و سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی اعلام آمادگی کردند.

رضا مسرور در ادامه سفر به چین از کارخانه تولیدی مرکزی شرکت وارم گروپ سرمایه‌گذار چینی منطقه آزاد انزلی در شانگهای بازدید و در جلسه مشترک با مدیران ارشد شرکت خواستار افزایش صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های سرمایه گذار چینی منطقه آزاد انزلی به کشورهای منطقه شد.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن بازدید از شرکت وارم گروپ در شانگهای که یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی در منطقه آزاد انزلی، بزرگترین تولید کننده محصولات ضد حریق در چین و سومین شرکت تولید کننده تجهیزات الکترونیکی ضد اشتعال و ضد انفجار در جهان محسوب میشود، در نشستی مشترک نیز با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت داشت.

در این دیدار مسرور علاوه بر اعلام آمادگی برای حمایت از حضور سرمایه گذاران صنعتی چینی در منطقه خاطر نشان کرد: این سازمان نگاه راهبردی به صادرات محصولات شرکت های تولیدی و بازرگانی چینی از این منطقه دارد و یکی از اولویت های ما جذب شرکت های چینی معتبر است و علاقمند هستیم تا این روابط را گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز