خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت برپا می‌شود؛

برگزاری نمایشگاه فن بازار کشور در منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۵۱۴

مرکز نمایشگاه ها و همایش‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی از 3 تا 5 شهریور ماه جاری همزمان با هفته دولت میزبان نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور است.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، بنا بر این گزارش در ۹۰ غرفه این نمایشگاه ۹۶ دانشگاه، مرکز پژوهشی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شرکت خصوصی، بانک، صندوق و موسسه سرمایه‌گذاری و حمایتی دولتی و بخش خصوصی از ۲۳ استان کشور حضور پیدا می کنند.

یکی از بخش‌های نمایشگاه فن بازار منطقه آزاد انزلی مشارکت ۵۰۰ طرح بررسی و تأیید شده نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری سال ۱۳۹۴ است که دارای سطح آمادگی فناوری (TRL) هفت به بالا بوده و قابلیت تجاری سازی داشته و از سطح فناورانه قابل قبولی برای ورود به بازار تولید و مصرف برخوردارند، و در این فن بازار حضور دارند.

در این فن بازار فناوری‌ها در حوزه‌های محیط‌زیست، فناوری اطلاعات، نانو، زیست فناوری، برق و الکترونیک، شیمیایی و غذایی، علوم و صنایع پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی و در نهایت در حوزه مکانیک ساخت و تولید، عرضه شده است.

بنابراین گزارش این نمایشگاه به منظور عملیاتی کردن بند یازدهم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود، که بر اساس آن با عنایت به ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد برای حضور سرمایه گذاران خارجی و امکان همکاری و تعامل بیشتر میان مخترعین و پژوهشگران با صاحبان صنایع در فضای نمایشگاهی این منطقه، اقدامات لازم جهت تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه کشور صورت پذیرد.

گفتنی است نمایشگاه فن بازار با حمایت و مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی از سوی ستاد ملی هفته پژوهش و فن‌آوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ،دبیرخانه فن بازار کشور مستقر در پارک علم فناوری استان گیلان برگزار می شود و استانداری گیلان، وزارت صنعت، معدن تجارت، اتاق بازرگانی نیز در برگزاری آن مشارکت دارند.

فن بازار ایده‌ای برای جلب صاحبان صنعت، سرمایه گذاران و موسسات تامین مالی برای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور است که در آن شرکت ها و موسسات فناورانه و صاحبان ایده کشور به همراه سرمایه‌گذاران و صاحبان صنعت در یک فضای نمایشگاهی بدون واسطه با یکدیگر به منظور تجاری‌سازی بر روی ایده‌های عرضه شده به بحث و تبادل نظر پرداخته و در صورت رسیدن به توافق با انعقاد قرارداد با یکدیگر به همکاری بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز