خبرگزاری کار ایران

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت:

هر شهروند با آدرس دهی صحیح، یک امداد رسان خواهد بود

یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی که متصدیان مرکز ستاد فرماندهی و کنترل ۱۲۵ آتش نشانی با آن درگیر بوده و گاهاً مشکلات عدیده‌ای در حین اعزام نیروهای امدادی فراهم می‌آورد؛ آدرس دهی نامناسب شهروندان در زمان استمداد از مرکز ۱۲۵ است.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرام مومنی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی رشت تصریح کرد: امداد رسانی در کمترین زمان ممکن به شهروندان، نخستین و مهمترین اقدام آتش نشانان و گروه‌های امدادی در زمان بروز حوادث بوده که محقق نخواهد شد مگر با آدرس دهی صحیح شهروندان و اطلاع دهندگان.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی به آموزش‌های همه روزه  آتش نشانان در زمینه شهرشناسی اشاره داشت و افزود: از شهروندان خواسته می‌شود در زمان بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی و بیان نوع حادثه، آدرس رابه طور دقیق در اختیار متصدیان ۱۲۵ قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به آدرس دهی ناصحیح برخی از شهروندان و در نهایت بروز اشکال در اعزام نیروهای امدادی، روش صحیح آدرس دهی را چنین اعلام کرد: در ابتدا ذکر نام اتوبان، بلوار و یا خیابان اصلی سپس ذکر کوچه‌های فرعی منتهی به محل حادثه و در نهایت یادآوری و ذکر اماکن و مکان‌های شاخص محل وقوع حادثه مانند: مسجد، مدرسه و یا ذکر نام قدیمی محله ضروری است.

کد خبر : ۴۰۲۴۷۵