خبرگزاری کار ایران

یونس رنجکش تاکید کرد:

بهره‌مندی از سواحل دریا برای ارتقای آموزش‌های عمومی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: سواحل دریا یکی از مراکز تجمع جمعیت انسانی است که باید از این فرصت برای ارتقای آموزش‌های عمومی بهره‌مند شد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش امروز در آغاز به کار جشنواره ساحل دوستی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در سواحل بندر کیاشهر و رشت بیان کرد: مدیریت زمان و مکان از مهمترین ابزارها برای هدفمند کردن آموزش‌های عمومی است و سواحل استان نیز یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای است به  دلیل مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان می‌توانیم  از این فرصت در مسیر آموزش‌های همگانی استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: این آموزش‌ها می‌تواند در قالب برنامه‌های سرگرمی باشد و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی  و هنری مانند آنچه که در ساحل دوستی آغاز شده است می‌تواند تولیدکننده  مضامین آموزش‌های اجتماعی باشد.

وی عنوان کرد: هر برنامه فرهنگی و هنری حاوی پیام‌هایی خاص  است که  با زیباترین روش می‌بایست منتقل شود و بهترین شیوه آموزش عمومی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی نهادینه کردن آن از سنین پایین است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

به گفته وی، سواحل دریا در استان‌های شمالی کشور یک کانون همگرایی اجتماعی است که تمامی هموطنان از سراسر کشور با هر فرهنگ و قومیتی در آن حضور می‌یابند پس باید با برنامه‌ریزی در کنار جلب رضایت‌مندی عمومی موجب تقویت همگرایی‌های اجتماعی در مسیر همبستگی ملی شویم.

رنجکش با تاکید بر نقش همکاری دستگاه‌های اجرایی در ایجاد فضای بهتر برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری خواستار خلاقیت و نوآوری در تنوع و جذابیت برنامه‌ها با هدف انتقال درست  مضامین آموزشی شد.

جشنواره ساحل دوستی  همزمان با میلاد امام رضا (ع) از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان  و با همکاری اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های ساحلی گیلان به مدت یک ماه در ساحل بندر کیاشهر  و رشت برگزار است.

کد خبر : ۴۰۰۹۰۰