خبرگزاری کار ایران

استاندارگیلان خبر داد:

پرداخت 400 میلیارد ریال تسهیلات برای رونق صنایع کوچک ومتوسط

استاندار گیلان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید در شهر صنعتی رشت بیان کرد: تاکنون 400 میلیارد ریال به 41 واحد صنعتی پرداخت شده است و پرونده‌های دیگر نیز در شرف پرداخت تسهیلات قرار دارند.

به گزارش  ایلنا از رشت و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، امروز چهل و سومین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان به ریاست استاندارگیلان در شهر صنعتی رشت برگزار شد.

دراین نشست که با حضور روسای سازمان‌ها و ادارات عضو کارگروه تشکیل شد، استاندارگیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته درزمینه فراهم سازی زیرساخت‌های لازم جهت توسعه و رونق صنعت دراستان گفت: علی‌رغم مشکلات موجود، اقدامات قابل توجهی در راستای رفع موانع تولید دراستان گیلان انجام شده است.

محمدعلی نجفی افزود: فراهم سازی امکانات زیرساختی لازم برای رونق هرچه بیشتر فعالیت‌های تولیدی در شهر صنعتی رشت، نظیر احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت، روشنایی معابر و فازجدید تعریض جاده شهر صنعتی رشت با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: درسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تمامی مسئولان و دست اندرکاران حوزه اقتصادی می‌بایست باجدیت بیشتر به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران خدمت کنند.

استاندار گیلان افزود: تا کنون پرونده 536 مورد از متقاضیان تسهیلات رونق صنایع کوچک و متوسط در کارگروه رفع موانع تولید مصوب شده و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که بانک‌ها می‌بایست با تسریع در پرداخت تسهیلات مذکور موجب رونق بیشتر واحدهای تولیدی را فراهم کنند.

نجفی افزود: تاکنون 400 میلیارد ریال به 41 واحد صنعتی پرداخت شده است و پرونده‌های دیگر نیز در شرف پرداخت تسهیلات قرار دارند.

نجفی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون نسبت به استان‌های دیگر گیلان در پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی وضعیت خوبی دارد اما اعتقاد من این است که در پرداخت این تسهیلات باید وضعیت ما به مراتب بهتر باشد.

نجفی با اشاره به بازدید از شرکت فرآوری ساخت قطعات خودرو در زمینه تولید انواع کمک فنرخودرو افزود: در کنار انعکاس مشکلات واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از رسانه‌ها خوب است برای تقویت روحیه و نشاط در جامعه واحدهای تولیدی موفق و پویا ی بخش خصوصی هم معرفی شوند.

وی همچنین گفت: با اقدامات و تدابیر اتخاذ شده در چند سال اخیر ظرفیت‌ها و زمینه‌های مناسب  جهت توسعه تجارت و افزایش صادرات به کشورهای حوزه دریای خزر به ویژه روسیه و آذربایجان فراهم شده است و همه مدیران و تولیدکنندگان و تجار به ویژه فعالان اقتصادی استان می‌بایست برای استفاده ازاین ظرفیت‌ها تلاش کنند.

استاندار گیلان احداث سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه و راه آهن در دست احداث و مبادلات تجاری و فرهنگی را از مهمترین ظرفیت‌های ایجاد شده اخیر عنوان کرد و گفت: این ظرفیت‌ها در راستای افزایش صادرات و مبادلات تجاری و حمایت ازتولید می‌تواند موثر باشد.

درجریان حضور استاندار گیلان در شهر صنعتی رشت از یک طرح صنعتی در دست احداث و یک واحدتولیدی نیز بازدید به عمل آمد.

طرح در دست احداث سرماپنگوئن کاسپین در زمینه درجه‌بندی میوه و مرغ و گوشت و سردخانه صنعتی دو منظوره با برآورد میزان سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 150 نفر به همراه شرکت فرآوری ساخت قطعات خودرو در زمینه تولید انواع کمک فنرخودرو با میزان سرمایه‌گذاری  6000 میلیارد ریال و اشتغال 500 نفر، واحدهایی بودند که مورد بازدید استاندارگیلان قرار گرفتند.

کد خبر : ۳۹۹۱۱۷