خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

احزاب می‌توانند بهترین ناظر بر عملکرد حکومت باشند

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۳۲

استاندار گیلان در مراسم تشکیل خانه‌احزاب این استان گفت: تشکل‌های سیاسی و احزاب می‌توانند بهترین ناظرین بر عملکرد حاکمیت باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی گیلان که شامگاه امروز در سالن غدیر شهر رشت برگزار شد با بیان اینکه امکان و زمان سخنرانی مستقیم همه مردم در حضور دولتمردان  وجود ندارد، بیان داشت: مردم براساس بینش و اندیشه خود نگاه حزبی را انتخاب کرده و افرادی منتخب از سوی آن اندیشه در مجامع  سخن گویند.

استاندار گیلان  بر لزوم شکل‌گیری بیشتر احزاب توانمند و فعال تاکید کرد و خاطرنشان کرد:  در اصل 26 قانون اساسی قید شده که احزاب با رعایت قانون می‌توانند به عنوان تشکل برای همیشه پایدار باشند.

وی افزود: ما نگران آن هستیم که چرا وضعیت احزاب باید این‌گونه باشد و چرا افتخار مدیران ارشد و آنهایی که منتخب مردم هم می‌شوند بر این است که متعلق به حزبی نیستند.

نجفی با بیان اینکه اصول دین، آیین و مذهب ما براساس کرامت و ارزش انسانی نهاده شده، افزود: در قانون‌اساسی اصل آزادی گروه و تشکل تا جایی‌که قانون‌شکنی نکنند صراحت دارد. تشکل‌های سیاسی و احزاب می‌توانند بهترین ناظران بر عملکرد حاکمیت باشند.

 نجفی با بیان اینکه نیاز نیست حتماً تاکید کنیم 2 تا 3 حزب داشته باشیم بلکه خود به خود در کشور ما اینگونه است، افزود: نگاه انتخاباتی از بدو انقلاب تا به امروز را معمولاً 2 تا 3 جریان ولی در قالب‌های مختلف داشته‌اند. باید تلاش کنیم از حضور احزاب برای توسعه استان بهره بگیریم و به این اندیشه خود افتخار می‌کنیم.

وی در پایان بر حضور احزاب سیاسی کنار هم تاکید کرد و گفت: شکل‌گیری خانه احزاب فرصت مناسبی است تا احزاب سیاسی همراه و همدل و همزبان برای توسعه سیاسی استان نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایلنا، این نشست که با حضور حسن غفوری‌فرد رئیس خانه احزاب ایران همراه بود؛ خانه احزاب گیلان مجدداً تشکیل و احیا شد.

احزاب می‌توانند بهترین ناظر بر عملکرد حکومت باشند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز