خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گیلان خبر داد:

راه‌اندازی مرکز جامع سرطان در بیمارستان قائم رشت

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۷۶۴

مرکز جامع سرطان در بیمارستان قائم رشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا کریم‌زاد‌حق به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران وظیفه اصحاب رسانه را روشنگری دانست و اظهار کرد: عمل به این وظیفه رسالت خبرنگار بوده و عامل رشد و توسعه است.

مدیرعامل بیمارستان بین‌المللی قائم(عج) رشت با بیان اینکه در گیلان 1.3 تخت بیمارستانی وجود دارد، گفت: تهیه سه هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان و نیز در کشور از عهده دولت بر نمی‌آید.

کریم‌‌زادحق ادامه داد: در دولت پیشین سالانه یک‌هزار و 600 تخت ساخته شده و در دولت فعلی دو هزار احداث شده که نیاز کشور به بیش از این تخت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه تهیه تخت بیمارستانی در ایران 6 ماه زمان می‌برد، خاطرنشان کرد: این کار از توان بودجه‌ای کشور خارج بوده و باید توسط بخش‌خصوصی نسبت به تهیه تخت‌های بیمارستانی اقدام شود.

عضو کمیته‌ گردشگری سلامت گیلان درباره گردشگری سلامت تصریح کرد: گردشگری سلامت نیاز به زیرساخت دارد و باید به برقراری پروازهایی مانند باکو‌ـ‌رشت و بالعکس توجه ویژه‌ای شود.

وی در ادامه کمبود تخت‌های بیمارستانی را یکی از مشکلات دولت در دوران کنونی دانست و افزود: به ازای هر یک‌هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی موجود دارد که باید بر اساس نرم جهانی هر یک‌هزار نفر دارای سه تخت بیمارستانی باشد و نیاز به بیش از 100 هزار تخت در کشور داریم.

کریم‌زادحق انجام کار کارشناسی برای ایجاد گردشگری سلامت را امری ضروری خواند و گفت: گیلان می‌تواند قطب گردشگری سلامت در کشور شود.

وی راه‌اندازی بزرگ‌ترین بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان قائم(عج) را از اقدام‌های مهم در این مرکز درمانی فوق تخصصی ذکر کرد و یادآور شد: بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان قائم‌(عج) در خاورمیانه بزرگ‌ترین است.

این مسئول درباره راه‌اندازی دهکده سلامت در گیلان خاطرنشان کرد: امروز در مراحل اخذ مجوز از نهادهای مربوطه برای دهکده سلامت در 40 هکتار اراضی هستیم ضمن اینکه زمین این دهکده موجود بوده و برای ساخت آن نیاز به وام نداریم اما در گیر اخذ مجوز هستیم.

وی با بیان اینکه امکانات بیمارستان بین‌المللی حضرت قائم‌(عج) برای گردشگری سلامت آماده است، خاطرنشان کرد: با وجود فراهم بودن امکانات، نتوانستیم سهم عمده‌ای در گردشگری سلامت به دست آوریم.

کریم‌زادحق از افتتاح بخش رادیوتراپی پیشرفته در بیمارستان حضرت قائم‌(عج) خبر داد و گفت: این بخش در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی درباره برنامه‌های بیمارستان حضرت قائم‌(عج) رشت یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی و بی‌توجهی نسبت به مواد غذایی قابل مصرف، در آینده با سونامی سرطان مواجه می‌شویم.

کریم‌زادحق با بیان اینکه چرا باید در تهران بالگرد باشد و استان‌ها از این امر در محرومیت بسر ببرند، خاطرنشان کرد: اگر دولت توان تهیه بالگرد را ندارد به بخش خصوصی مجوز خرید دهد تا بتواند بالگرد امداد هوایی را تهیه کند اما تاکنون چنین اجازه‌ای به این بخش داده نشده است.

وی مهم‌ترین فعالیت مرکز جامع مذکور را اقدام‌های پیشگیری، درمان و کنترل بیماری سرطان پس از درمان و مراقبت‌های پس از آن عنوان کرد و افزود: در زمینه درمان نمونه‌برداری انجام می‌شود.

 رئیس انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گیلان به معضل عدم ایجاد امداد هوایی در بیمارستان حضرت قائم‌(عج) رشت اشاره کرد و یادآور شد: محل فرود بالگرد روی بام این بیمارستان آماده بوده اما از بالگرد خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها باید نسبت به پرداخت بدهی خود به بیمارستان‌های خصوصی اقدام کنند، تصریح کرد: از بیمه‌های پایه طلب داریم و امیدواریم نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

مدیر عامل بیمارستان حضرت قائم(عج) رشت با تصریح بر اینکه برای مقابله با بیماری سرطان باید اقدام‌های پیشگیرانه صورت گیرد، متذکر شد: راه‌اندازی مرکز جامع و بزرگ سرطان در بیمارستان حضرت قائم‌(عج) یکی از برنامه‌های مهم است.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر گیلان یک بالگرد امداد هوایی دارد که بین گیلان و قزوین را پوشش می‌دهد و در صورتی که بالگرد در اختیار ما قرار گیرد می‌توانیم از گردنه حیران تا چالوس مازندران را پوشش دهیم.

رئیس انجمن صنفی بیمارستان‌های خصوصی گیلان با اشاره به اینکه یک پزشک جراح در بیمارستان خصوصی 10 ماه دستمزد خود را دریافت نکرده است، یادآور شد: در بیمارستان حضرت قائم‌(عج) برای رفاه حال بیماران با بیمه‌های پایه قرارداد داریم در حالی که در تهران چنین کاری را انجام نمی‌دهند.

وی به طلب بیمارستان‌های خصوصی از بیمه‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: سه بیمارستان خصوصی گیلان در مجموع 60 میلیارد تومان از تامین اجتماعی و بیمه سلامت طلب دارند که تاکنون اقدام به پرداخت بدهی خود نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز