خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان:

انجام 50 هزار مورد آموزش در طول سال در گیلان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: با توجه به ظرفیت بخش دولتی و خصوصی، در طول سال 50 هزار مورد آموزش در گیلان انجام می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز همایش مشترک کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان در رشت با حضور مسئولان دو نهاد و جمعی از خانواده‌های تحت حمایت و مستعدین اشتغالزایی برگزار شد.

حسین جهانگیری با بیان رویکرد جدید کمیته امداد در جهت توانمندسازی خانواده‌ها اظهار کرد: در این مسیر باید به دو مقوله توسعه فرهنگی و توسعه اشتغال و خودکفایی بیش از گذشته توجه کنیم و از ابزار آموزش برای رسیدن به این هدف به نحو شایسته‌ای بهره ببریم.

وی همچنین توسعه آموزش‌های اعتقادی و دینی، تقویت مهارت‌های اجتماعی، گسترش فرهنگ روحیه کار و تلاش را از جمله مؤلفه‌های اجرای بخش توسعه فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: توسعه مشاغل خانگی، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، توسعه بیمه‌های اجتماعی در حوزه اشتغال و خودکفایی اجرایی می‌شود.

جهانگیری به تعامل خوب سازمان فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد در جهت ارائه آموزش‌های مهارتی به خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: سال گذشته 8 هزار نفر از مددجویان این نهاد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش‌های مختلف بهره‌مند شدند.

قائم مقام کمیته امداد گیلان تصریح کرد: زمینه ایجاد اشتغال پایدار برخورداری از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است و افرادی که از این مهارت‌ها برخوردار می‌شوند علاوه بر اینکه سفیران توسعه و ترویج آموزش محسوب می‌شوند از موفقیت شغلی هم برخوردار می‌شوند.

در ادامه این مراسم عطایی پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان نیر به تعاملات گذشته با کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این تعاملات سازنده باعث توسعه فضای کسب و کار خانواده‌ها و موفقیت شغلی مددجویان شده است.

وی اشتغال، تولید و خودکفایی را از نتایج اصلی مهارت آموزی افراد عنوان کرد و افزود: رسالت اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای توانمندسازی افراد از لحاظ سطح مهارتی است که با توجه به توانمندی‌های خانواده‌های تحت حمایت این سطح در جایگاه خوبی قرار دارد.

عطایی پور با بیان اینکه دوره‌های آموزشی بر اساس استاندارد ملی و بین المللی طراحی و برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بخش دولتی و خصوصی، در طول سال 50 هزار مورد آموزش در گیلان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 22 مرکز آموزش دولتی در رشت فعال هستند تاکید کرد: این مراکز آمادگی دارند تا در جهت ارائه آموزش‌های لازم از متقاضیان ثبت نام بعمل آورند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان همچنین برگزاری مسابقات ملی مهارت و معرفی افراد آموزش دیده در این زمینه را از دیگر برنامه‌های سازمان برشمرد و گفت: همه دانش آموزان و دانشجویان بتوانند در کنار تحصیل از مهارت‌های گوناگون نیز برخوردار شوند تا پس از فارغ التحصیلی در زمینه‌های مختلف ایجاد کسب و کار کنند.

لازم به ذکر است در جریان برگزاری این مراسم یکی از اساتید حوزه مهارت‌آموزی در خصوص خلاقیت و مهارت در کسب و کار اطلاعات مفیدی را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد و از 5 نفر از کسانی که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مهارت موفق به ایجاد اشتغال پایدار شده بودند تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۳۹۷۱۴۴