خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت:

آزاد سازی مسیر رودخانه زرجوب بهترین راه تولید اشتغال پایدار است

شهردار رشت آزادسازی مسیر رودخانه زرجوب را بهترین راه تولید اشتغال پایدار دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز طی مراسمی با حضور شهردار رشت و معاون حمل ونقل و امور زیربنایی و معاون مالی اقتصادی و مدیرعامل سازمان میوه و تره بار و مدیر املاک شهرداری رشت و جمع کثیری از بازاریان و مردم شریف شهر رشت، پل عابر پیاده زرجوب به بهره‌برداری رسید.

سید محمدعلی ثابت قدم با اشاره به سابقه تاریخی پل زرجوب گفت: از آنجایی‌که اصلی‌ترین نقطه شروع بحث بازآفرینی در محدوده شرقی شهر رشت پل زرجوب بوده  و با توجه به اثبات پیشینه تاریخی پل زرجوب، مردم و کسبه محترم این محدوده با مشکلات زیادی از جمله فرسودگی پل و آلاینده‌های رودخانه‌ای برخوردار بوده‌اند.

شهردار رشت آزادسازی مسیر رودخانه زرجوب را بهترین راه تولید اشتغال پایدار دانست و گفت: در مسیر بازآفرینی محدوده شرقی شهر آزاد سازی مسیر رودخانه زرجوب امری ضروری بوده است، که با صبر و حوصله مردم شریف این منطقه و تلاش شبانه روزی همکاران ما در شهرداری امروز شاهد آزادسازی این مسیر هستیم، لذا امید است با امتداد آن و اتصال  به محدوده ساغری‌سازان شاهد توسعه بیشتر شهر و اشتغال پایدار باشیم. 

ثابت قدم احداث تصفیه خانه را گام دیگر در رسیدگی به رودخانه‌ها  و از بین بردن آلاینده‌ها  دانست و گفت: مردم محدوده رودخانه زرجوب سال‌ها به دلیل شرایط نامساعد این پل و الاینده‌های موجود در رودخانه با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند، که خوشبختانه امروز با احداث این پل بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

جمشیدپور با قدردانی از حمایت‌های شهردار در تجهیز و بازسازی پل عابر پیاده زرجوب اظهار کرد: عملیات بازسازی این پل از شش ماه پیش با قراردادی به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان  آغاز شد.  

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت از احداث و راه‌اندازی دو پل دیگر در خیابان‌های شهید خوش انس و شهید اسماعیل پور خبر داد و تصریح کرد: پل زرجوب به طول بیست متر است که در ساخت آن ۱۶ تن آهن به کار برده شده است.

کد خبر : ۳۹۶۹۶۱