خبرگزاری کار ایران

در ۴ ماهه نخست سال‌جاری انجام گرفت؛

رفع تصرف، خلع‌ید و قلع و قمع بیش از 113 هزار متر مربع از اراضی ملی آستارا

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا بیان کرد: در 4 ماهه نخست امسال 113 هزار و 732 متر مربع از اراضی ملی آستارا رفع تصرف، خلع‌ید و قلع و قمع شده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، سرخوش کرم‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در تیر ماه سال جاری 11 هزار و 910 متر مربع رفع تصرف در قالب چهار فقره پرونده تخلف ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در 4 ماهه نخست امسال 113 هزار و 732 متر مربع از اراضی ملی آستارا رفع تصرف، خلع‌ید و قلع و قمع شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با بیان اینکه در مدت مذکور 26 فقره پرونده تخلف به اجرا در آمده است،اظهار کرد: در این راستا 26 متخلف و سودجو دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کرم‌زاده افزود: منابع طبیعی هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را از طریق کارشناسان خود پیگیری کرده و با این موارد از طریق مجرای قانون به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی اذعان داشت:میزان مذکور اراضی در روستاهای ویرمونی، کانرود، عباس‌آباد، میه‌کومه، دربند، گودی اولر، خانه‌های آسیاب، هودول و لوندویل رفع تصرف، خلع ید و قلع و قمع شده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا بیان داشت: اراضی مذکور با حکم قضایی و توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی در اجرای تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع از دست سودجویان متصرف خارج شده است.

کد خبر : ۳۹۶۳۱۳