خبرگزاری کار ایران

سید کاظم دلخوش در دیدار با مسرور عنوان کرد:

حمایت از واحدهای صنعتی در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان گیلان

نماینده شهرستان صومعه سرا در مجلس گفت: مسئولان گیلان با حمایت از سرمایه‌گذاران؛ زمینه‌های حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان در منطقه آزاد انزلی و استان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بندر انزلی، سید کاظم دلخوش در دیدار رضا مسرور، مدیر عامل منطقه آزاد انزلی؛ با بیان اینکه تاکنون جلسه‌هایی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی این منطقه برگزار شده است، افزود: جذب سرمایه‌گذار برای گیلان دارای آثار اشتغالزایی است و از دغدغه‌های مسئولان و مردم استان است.

به گفته دلخوش، این منطقه اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و در عین حال از طریق استفاده مناسب از ظرفیت‌های مناطق آزاد برای توسعه ارتباط با کشورهای همسایه ارتباط درست و اصولی ایجاد کرده و زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.

دلخوش با بیان اینکه ­­­در دوران مدیریت مسرور، این سازمان پیشرفت خوبی داشته است؛ اظهار کرد: با توجه به شرایط فرهنگی و اقلیمی استان گیلان، ایجاد و گسترش همزمان زمینه‌های اشتغالزایی و امکانات تفریحی-گردشگری موجب استقبال و رضایت‌مندی مردم استان از اقدامات و تحولات مناسب صورت گرفته در منطقه آزاد انزلی شده است.

وی استقبال مردم استان از این منطقه را برای گذران اوقات فراغت و تفریحات خود دلیل دیگری بر صحت ادعای عملکرد مثبت منطقه آزاد انزلی ارزیابی کرد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با تأکید بر اینکه بنگاه‌های اقتصادی مثل منطقه آزاد انزلی و صنایع  بزرگ واقع در شهرهای مختلف، متعلق به همه استان است، افزود: ما موظف به همراهی و حمایت از رونق هر چه بیشتر این منطقه و واحدهای تولیدی استان هستیم چرا از واحدهای صنعتی در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان که رفع مسائل این بخش‌ها به برطرف شدن مشکل اشتغالزایی مردم گیلان یاری می‌رساند.

وی درباره نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه اقتصادی کشور گفت: در آمایش سرزمینی ایران، هراستان از منظرهای مختلف دارای ویژگی‌های متمایز و خاصی است که در این میان گیلان در حوزه‌های توریسم و گردشگری، ایجاد امکانات رفاهی–تفریحی برای مردم و صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌توان بسیار موفق باشد که جایگاه منطقه آزاد انزلی در نیل به این مقصود بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی تاکنون به ماموریت‌های خود برای توسعه استان به خوبی عمل کرده است اضافه کرد: به عنوان عضوی از نمایندگان مردم استان در جایگاه قانونگذاری مجلس اعلام می‌کنم برای حمایت از این منطقه آمادگی کامل داریم، چرا که باور داریم این منطقه متعلق به همه گیلان است و از توسعه آن همه مردم بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر : ۳۹۴۶۰۴