خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی و راهکارهای تحکیم خانواده در استانداری گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۳۰۴

کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی و راهکارهای تحکیم خانواده در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب های اجتماعی و راهکارهای تحکیم بنیان خانواده ویژه کارکنان استانداری گیلان عصر امروز در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد.

یونس رنجکش مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان کرد: این کارگاه با هدف افزایش آگاهی های عمومی کارکنان دستگاه های اجرایی و بر اساس مصوبات کار گروه های ستاد اجتماعی فرهنگی مدیریت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: در این کارگاه که حدود 50 نفر از بانوان شاغل ستاد استانداری گیلان شرکت داشتند پیامدها و تهدیدات شبکه های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در این کارگاه که با حضور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی گیلان برگزار شد با پخش فیلمهای مستند از غفلت ها در استفاده از شبکه های اجتماعی بر نقش مراقبت های خانواده نسبت به فرزندان تاکید شد.

وی تبیین حجاب و عفاف از نگاه روانشناسی را از دیگر موضوعات بحث شده در این کارگاه عنوان کرد که توسط یکی از روانشناسان استان ارائه شد.

دبیر ستاد اجتماعی فرهنگی مدیریت پیشگیری از اسیب های اجتماعی با اشاره به نقش آموزش در تحکیم خانواده گفت: پر کردن خلاء آموزش و باز آموزی مفاهیم و ارزش های اجتماعی در جامعه  از ضرورت هایی است که باید به آن توجه جدی داشته باشید.

به گفته رنجکش شناخت از آسیب ها و راه های برخورد با آنها نقش مهمی در پیشگیری ها دارد که باید در این زمینه همه اقشار جامعه ورود کنند.

وی از شرکت کنندگان در این کارگاه خواست تا خود به عنوان یک مربی در محیط اجتماعی حاضر و به تبیین ارزش های اجتماعی بپردازند.

به گفته رنجکش در جامعه امروز هیچکس مصون از آسیب نیست و باید با مسلح  شدن به مهارت های زندگی و تبیین آن در خانواده نسبت به آسیب ها مصون ماند.

و همچنین با اشاره با این که تغییر سبک زندگی با توجه به رشد تکنولوژی های ارتباطی در جامعه  امروز یاد آور شد: اگر قادر به حذف تکنولوژی نیستیم  پس باید با افزایش مهارت های زندگی آسیب های آن را کنترل کنیم و این آموزش باید در جامعه فراگیر شود.

وی نوع ادبیات آموزشی در خانواده را بسیار مهم دانست و خواستار تبیین ارزش های خانواده با بیان جذاب و قابل فهم و درک به جامعه هدف شد.

برگزاری کارگاه های آموزشی از جمله اقدامات اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان است که در کلیه دستگاه های اجرایی با هدف توانمند سازی و توان افزایی منابع انسانی اجرا شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز