خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار شد:

اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث پایانه گل و گیاه در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خواستار اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث پایانه گل و گیاه در گیلان شد

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری ظهر امروز در جریان بازدید از شرکت‌های پخش کالای گیلان کرد: میدان میوه و تره‌بار به منظور احداث انبار و سردخانه برای عرضه‌کنندگان کالای کشاورزی ایجاد می‌شود و اکنون متقاضی برای اجرای آن وجود دارد.

وی از احداث میدان میوه و تره‌بار مکانیزه با سازوکار جدید امسال در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون 200 واحد اعلام آمادگی کردند و اگر بتوانیم سیستم بانکی را تشویق به حمایت از این واحدها کنیم، طرح اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه ایجاد پنج واحد فروشگاه بزرگ در گیلان برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: فروشگاه‌های مذکور با همکاری اتاق اصناف استان ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  خواستار اختصاص 50 میلیارد ریال تسهیلات برای احداث پایانه گل و گیاه در گیلان شد و اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت شش درصد یارانه تسهیلات برای اجرای طرح مذکور در نظر گرفته و بخشی از سود از این طریق پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد سایت نمایشگاه بین‌المللی در استان، خاطرنشان کرد: احداث نمایشگاه بین‌المللی مذکور نیازمند 100 میلیارد ریال تسهیلات است.

منتظری از ایجاد فروشگاه‌های بزرگ با بیش از دو هزار متر مربع زیربنا در استان خبر داد و افزود: محلی برای اختصاص تسهیلات به منظور حمایت از طرح مذکور وجود ندارد.

منتظری در ادامه با تأکید بر پشتیبانی از متقاضیان تاسیس فروشگاه‌های بزرگ، چندمنظوره و زنجیره‌ای در گیلان، گفت: حمایت از بخش خصوصی در ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان مهم بوده و این روند آغاز شده است.

کد خبر : ۳۸۸۴۲۴