خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

برخی رسانه‌ها درصدد سیاه‌نمایی عملکرد دولت تدبیر و امید هستند

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۵۷۸

فرماندار آستارا گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با بزرگ‌نمایی بعضی مشکلات، می‌خواهند به مردم القا کنند این 3 سال هیچ کاری صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار آستارا ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با روحانیت این شهرستان در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: شاه‌کلید اقتصاد مقاومتی، شروع از خود است.

سیروس شفقی افزود: رهبر معظم انقلاب هر سال را مزین به نام خاصی می‌کنند و امسال را هم سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند که البته حضرت‌آقا سال اقتصاد مقاومتی را اولین‌بار سال 89 مطرح کردند و ابلاغیه آن را سال 92 صادر کردند اما اینکه اقدام و عمل آن را به دولت تدبیر و امید محول کردند، نشان از کارآیی و کاردانی دولت دکتر روحانی است

وی تصریح کرد: البته ناگفته پیداست اهمیت اقدام و عمل در راستای اجرای این سیاست‌ها تنها نازل بر بخش دولتی نیست و ایشان اجرای این برنامه‌ها را به هر سه قوا و در واقع به آحاد ملت ایران واگذار کرده‌اند که روحانیت و مبلغان دینی هم به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه اسلامی ما نقش بسیار اساسی و مهمی را در راستای تبیین این سیاست‌ها دارند.

وی همچنین گفت: ماه مبارک رمضان نشان‌دهنده آن است که اسلام نگاه ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی دارد و علمای بزرگوار دینی با توجه به تریبون‌های زیادی که در اختیار دارند، می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای را در راستای تبیین و هدایت مردم برای مدیریت مصرف و اقدامات عملی این سیاست‌ها ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به چالش‌های پیش روی اقتصاد مقاومتی افزود: کاهش خام‌فروشی نفت و خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی، کاهش واردات و افزایش صادرات، خروج از رکود، مهار تورم و کاهش نرخ بیکاری، تثبیت قیمت‌ها و نرخ ارز و افزایش رفاه اجتماعی از چالش‌های مهم پیش روی ما هستند که می‌توان با فعالیت همزمانِ علمی و فرهنگی این چالش‌ها را از پیش رو برداشت.

نماینده‌عالی دولت در شهرستان آستارا بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که وابستگی ما به درآمدهای نفتی از 100 درصد به 30 درصد رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه ششم این شاخص به صفر هم برسد.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی رسانه‌ها با بالا بردنِ توقعات مردم و بزرگ‌نمایی بعضی مشکلات، می‌خواهند این‌گونه به مردم القا کنند که این سه سال هیچ کاری صورت نگرفته و این دور از انصاف است.

فرماندار آستارا همچنین متذکر شد: شاه‌کلید اجرای اقتصاد مقاومتی، شروعِ از خود است و من امیدوارم با فرهنگ‌سازی عمومی در مدیریت‌مصرف، پرهیز از اسراف، مصرف کالاهای تولید داخل، پرهیز از تنش‌های جناحی و پایان دادن به جریان سازی‌های کاذب سیاسی علیه رقیب، همه با هم بتوانیم در اجرای صحیح و علمی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به همان اقتدار اقتصادی که مد نظر مقام معظم رهبری است، برسیم چراکه نمی‌توان با یک اقتصاد بیمارگونه الگوی مناسب اقتصادی و الهام‌بخش برای جهان اسلام معرفی کرد ولی اگر همه با هم باشیم و عزم خود را برای فرهنگ‌سازی علمی در راستای اقدامات عملی این سیاست‌ها جزم کنیم، می‌توانیم این الگو را نه تنها به جهان اسلام، بلکه برای کل جهان ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز