خبرگزاری کار ایران

آسیب‌های اجتماعی حضور متکدیان در جامعه جدی است

سرپرست اداره کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری گیلان گفت: آسیب‌های اجتماعی حضور متکدیان در جامعه بسیار جدی است و باید برای مردم به خوبی تبیین شود.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز یونس رنجکش در کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان بیان کرد:آموزش بهترین روش برای تبیین این آسیب‌هاست که دستگاه‌های مسؤل باید در این زمینه گام‌های جدی بردارند.

وی اظهار کرد: یکی از دلایل وجود متکدیان وجود بازار کار آنها است که به دلیل روحیه انساندوستانه مردم جامعه از این روحیه سوء استفاده می‌شود.

به گفته وی، متکدیان در جامعه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، بهداشتی و حتی امنیتی مخصوص به خود را دارند که یکی از راهکارهای پیشگیرانه حضور آنان و برخورد با این پدیده، افزایش سطح آگاهی‌های عمومی در خصوص کمک نکردن به آنهاست.

دبیر کمیته ساماندهی متکدیان استان گیلان اضافه کرد: برای ساماندهی متکدیان نیاز به یک عزم عمومی  و حرکت اجتماعی داریم که همه اقشار مختلف جامعه باید در این عزم مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: جدای از آسیب‌هایی که این پدیده در جامعه دارد از منظر عمومی و سیمای شهری نیز متکدیان چهره شهرها را به ویژه در استانی مانند گیلان که موقعیتی گردشگر پذیر داشته و هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است، را زشت می‌کند.

رنجکش یادآور شد: برنامه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری و اقدامات آموزشی باید کاربردی و با جامعه هدف مشخص باشدتا بتوان به نتایج موثری دست یافت.

در این جلسه مقررشد کارگروه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌هایی چون بهزیستی، نیروی انتظامی، آموزش وپرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، ادراه کل ارشاد اسلامی، صداوسیما و شهرداری در خصوص نهادینه شدن برنامه‌های آموزشی تشکیل و برنامه‌های کاربردی در این زمینه تهیه شود.

کد خبر : ۳۸۰۴۸۴