خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی نروژی‌ها در شیلات گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۶۷۴

امسال برای 9 سرمایه‌گذار مجوزهای لازم بویژه زیست‌محیطی صادر شده و پروانه تاسیس گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، عصر امروز نشستی با حضور معاونان هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار و برخی از مدیران استان برگزار شد، سرمایه‌گذاران نروژی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بعمل‌آمده به این نتیجه رسیدند که گیلان پتانسیل بالایی در بخش شیلات دارد، اظهار امیدواری کردند در صورت توافق بتوانند با همکاری بخش‌خصوصی در گیلان تا سقف یک‌هزار میلیارد تومان در زمینه‌های تولید شناورهای کوچک شیلاتی و قفس‌های پرورش ماهی با فناوری جدید، پرورش‌ماهی در قفس و آبزی‌پروی ماهیان سرد آبی و گرم آبی سرمایه‌گذاری کنند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در نشست مشترک با سرمایه‌گذار نروژی در رشت با اشاره به اعلام آمادگی گیلان برای استفاده از تجربیات نروژ در بحث آبزی‌پروری، از نصب 8 قفس پرورش‌ماهی در ساحل انبار سر به ظرفیت 500 تن از ماهیان بومی کپور دریایی با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان خبر داد.

وی گفت: در مجموع امسال برای 9 سرمایه‌گذار مجوزهای لازم بویژه زیست‌محیطی صادر شده و پروانه تاسیس گرفته‌اند که در صورت جذب تسهیلات تا پایان سال موفق به تولید 6 تا 12 هزار تن خواهند شد.

وی به گام گسترده گیلان در بخش پرورش‌ماهی در قفس و اقدامات جدی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سفر رییس‌جمهوری به گیلان، بحث پرورش‌ ماهی در قفس بود که این نشان‌دهنده اهمیت بالای این بخش برای ماست.

وی اظهار داشت: در گیلان هیچ مشکلی در اخذ مجوزهای لازم و همکاری با دستگاه‌های اجرایی در زمینه پروژه‌های شیلاتی وجود ندارد.

نماینده‌عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم سرمایه‌گذاران خارجی و بویژه سرمایه‌گذاران کشور نروژ در صورت رعایت قوانین و مقررات کشور و باتوجه به فضای مناسب بوجود آمده در پسابرجام، می‌توانند در حوزه‌های مختلف شیلاتی نظیر ساخت شناورهای کوچک و تولید قفس‌های جدید ورود کرده و از حمایت‌های قانونی در عرصه‌های مختلف این حوزه بهره‌مند شوند.

استاندار گیلان به عزم بالای مدیران استانی در جذب سرمایه‌گذاران و انتقال دانش فنی آنان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با حضور نروژی‌ها در گیلان، بتوانیم ضمن انتقال دانش فنی و امکانات آنان از تلاش‌های موفق در بحث ساخت قفس و صیدماهی در قفس بهره مند شویم.

نجفی همکاری مشترک در بهره‌وری بهینه در تولید ماهیان سرد آبی، گرم آبی و دیگر گونه‌های آبزی‌پروری توسط شرکت‌های نروژ را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شرکت‌های نروژی درباره تأمین بچه ماهیان مناسب و بویژه در عرصه تکثیر ماهیان سرد آبی(خانواده سالمون) نیز می‌توانند موفق عمل کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا همکاری‌های مشترک بین دو کشور ایران و نروژ در عرصه آبزی‌پروری تضمین‌کننده منافع هر دو کشور بوده و این فعالیت مبنای توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های دیگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز